کد خبر: ۸۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
سرهنگ حسینی :
فرمانده ناحیه محمد رسول لله (ص) شیراز در همایش روز جهانی مساجد گفت : مسجد ، پایگاه عظیم و همه جانبه وبزرگ اسلام است که مرکز نشر معارف الهی و اسلامی می باشد و کارکرد های مختلفی از قبیل : نقطه وصل و تجمع نیروهای انقلابی ، محل انسجام افراد متدین و خانه ی اصلی مومنین و مومنات می باشد .


همایش بزرگ روز جهانی مساجد و روز مساجد و محلات و اولین جشنوارهبرترین های مساجد با حضور فرمانده و مسئول حولی فقیه وزه نمایندگی  ناحیه محمد رسول الله (ص) ، امام جمعه شهرک های شمالغرب شیراز ، مسئول بسیج مساجد ومحلات سپاه فجر ، ائمه جماعات ، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه ها برگزار گردید.

فرمانده ناحیه محمد رسول الله (ص) در ابتدا ضمن خوشامدگویی به همه ی حاضران ، روز جهانی مساجد را گرامی داشتند و افزودند :  مسجد قلب فعالیت های تبلیغی ، سیاسی  ، فرهنگی ، اجتماعی و حتی  اقتصادی و نظامی نیز  می باشد  و این امر در صدر اسلام توسط پیامبر (ص) اجرا می شد و متاسفانه امروزه بعضی از این فعالیت ها به فراموشی سپرده شده است .

مسجد ، مرکز نشر معارف الهی و اسلامی

وی خاطر نشان نمود : مسجد ،  پایگاه عظیم و همه جانبه وبزرگ اسلام است که مرکز نشر معارف الهی و اسلامی می باشد و کارکرد های مختلفی از قبیل : نقطه وصل و تجمع نیروهای انقلابی ، محل انسجام افراد متدین و خانه ی اصلی مومنین و مومنات می باشد .

  سرهنگ حسینی در ادامه با اشاره به ظرفیت های عظیم موجود در مساجد، گفت : حل مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و معیشتی مردم یکی از کارکرد های فراموش شده در مساجد  است  که اگر به آن عمل کنیم خیلی از مشکلات را نخواهیم داشت.

  با پیگیری و تلاش در شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات حل خواهد شد 

فرمانده ناحیه حضرت محمد رسول الله (ص) خطاب به فرماندهان پایگاه های مقاومت ، ائمه جماعات و هئیت امنا خاطر نشان نمودند :  امر به معروف و نهی از منکر که  یکی از اصلی ترین برنامه های بسیج برای اصلاح جامعه است ، باید در مسجد اجرا شود. همچنین اگر شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه و مسجد  تشکیل شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد به این شرط که پیگیری و اهتمام به آن شود.

وظیفه مهم شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه

وی در ادامه صحبت هایش گفت : شناسایی ،  اولویت بندی ، ریشه یابی ، انتخاب راهکار و  انتخاب اشخاص برای امر به معروف و نهی از منکر ، وظیفه مهم شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه می باشد. سرهنگ حسینی همچنین غفلت و بی تفاوتی را ریشه بسیاری از مشکلات دانستند و افزودند : همه باید در راستای تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر همت کافی داشته باشیم و در این راه قدم برداریم و اگر موفق شویم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد .

در پایان این مراسم از برترین های ائمه جماعت، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، اعضای هیئات امنا، فعالان فرهنگی، خادمان و اصحاب مساجد شمالغرب شیراز تجلیل بعمل آمد

شرح تصویری این همایش را اینجا ببینید

نام:
ایمیل:
* نظر: