جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۰۳:۰۹
کد خبر: ۸۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
به همت پایگاه مقاومت ثاراله(ع) حوزه 5 امام باقر(ع) :
یازدهمین یادواره شهدای مسجدخیرات پس از انتظاری یکساله به همت تمام واحدهای اجرایی پایگاه مقاومت ثاراله(ع) در این مسجد اجرا شد و مورد استقبال مردم شهیدپرور شیراز قرار گرفت.

یازدهمین یادواره شهدای مسجدخیرات پس از انتظاری یکساله به همت تمام واحدهای اجرایی پایگاه مقاومت ثاراله(ع) در این مسجد اجرا شد و مورد استقبال مردم شهیدپرور شیراز قرار گرفت.

پس از اقاومه ی نماز مغرب و عشا در مسجد خیرات به امامت حجت الاسلام انجوی امیری ، و حضور مردم در نماز یک صفحه از قرآن قرائت شد و بعد از آن مردم در جایگاه خود مستقر شدند و یادواره با قرائت قرآن توسط قاری قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، به صورت رسمی آغاز شد.

پس از آن حجت الاسلام انجوی امیری به ایراد سخنرانی پرداختند و بر مساله ی امر به معروف و نهی ازمنکر که از موکدات اسلام است ، نظر خاصی داشتند و همچنین از نقش محوری شهدا در پیشبرد اهداف نظام اسلامی که این نظام اسلامی به فرموده ی امام خمینی (ره) یک نعمت الهی است و باید شکرگذاری شود

حجت الاسلام انجوی درباره مراتب امر به معروف برای حاضران و مدعوین اینگونه تشریح کردند که در مرحله ی نخست ، امر به معروف قلبی بوده در مرحله ی بعد و این فریضه به صورت لسانی و زبانی اجرا شده و در مرحله ی سوم ، برخورد سلبی می باشد که توسط دولت و نیروهای انتظامی اجرا می شود.

در ادامه این یادواره سردار یداللهی ، معاونت محترم بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان سخنران برای مدعوین به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در ابتدای صحبت هایشان از اهمیت نهاد مسجد در اسلام و همچنین تاثیری که این نهاد بر جامعه و مردم می گذارد سخن گفتند و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا نقش ائمه جماعات را بسیار ظریف دانستند و امام جماعت را به عنوان محور در مسجد نامیدند.

معاونت محترم بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه از برکات خون شهدا و روحیات اسلامی در پالایش جامعه صحبت و خاطرنشانکردند در دوران دفاع مقدس تمام آحاد مردم ایران از جان و مال خود گذشتند ، گروهی با دعای خود رزمندگان را یاری کردند و حتی آن گروهی که در قبال جنگ سکوت کردند ، با سکوت خود به پیشبرد جنگ کمک کردند.

ایشان خاطرنشان کردند در حال حاضر در دهه چهارم انقلاب هم شرایط آن گونه که دشمنان و رسانه های بیگانه تبلیغ می کنند ، بحرانی نیست ؛ و جوان های ما دل در گرو انقلاب و اسلام دارند که در عرصه های فرهنگی فعالیت می کنند و باید به این جوانان امید داشت

سردار یداللهی افزودند: برخلاف ادعاهای صورت گرفته ، حکومت دینی ضامن شرف و تمامیت ارضی ایران است. تاریخ به کرات نشان داده است که نظام های دموکراتیک در بحران ها و شرایط سخت با دادن امتیازات ، اراده دفاع از ارزش ها را ندارند.

ایشان جنگ ایران را بی سابقه و افتخار آمیز دانستند و جدا نشدن حتی یک وجب از خاک ایران را نتیجه همین حکومت دینی دانستند

ایشان در ادامه سخنرانی خود ، اقتصاد مقاومتی را راه نجات از رکود دانستند و در راستای اجرای این امر کاهش هزینه ها و جلوگیری از اسراف را در سطح دولتی و سازمانی و چه در سطح فردی و خانوادگی اولین و موثرترین راهکار دانستند.

سردار یداللهی با انتقاد از حقوق های نجومی و ناعدالتی های موجود در سیستم دولتی ، این نابسامانی را موجب نارضایتی و نا امیدی عموم مردم بیان کردند و این اشرافی گری را مخالف اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند.

در ادامه کلیپی در مورد شهدای مدافع حرم برای مدعوین پخش و پس از آن مداحی مختصری توسط مداحان اهل بیت اجرا شد و همگان به فیض رسیدند.در آخر این جلسه به شرکت کنندگان در یادواره ، اطعامی به رسم تبرک داده شد.

در پایان لازم است به رسم ادب ازنهادها و سازمانهایی مانند حوزه 5 بسیج امام محمد باقر(ع) ، ناحیه سپاه بقیه اله(عـج) ، کنگره شهدای استان فارس و شهرداری منطقه 8 که مساعدت های لازم درجهت اجرای هرچه بهتر این یادواره را با مجریان داشتند ، تشکر به عمل آید.


پایان خبر/

برچسب ها: یادواره شهدا
نام:
ایمیل:
* نظر: