جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۷:۳۴
کد خبر: ۸۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس خبرداد:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: شیراز، میزبان کارگاه منطقه‌ای آموزشی نمایشنامه نویسی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه منطقه‌ای نمایشنامه نویسی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان فارس خبر داد و بیان داشت: این کارگاه آموزشی در روزهای4 و 5 شهریور ماه وبا حضور نویسندگان منتخب از استان های بوشهر، خوزستان و فارس در شیراز برگزار می شود.

 

زارع هدف از برگزاری کارگاه آموزشی را فضایی برای رشد و بالندگی استعدادها و توسعه تئاتر در استان دانست و ابراز داشت: کارگاه آموزشی نویسندگان طرح های منتخب بخش های صحنه ای و خیابانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با حضور اساتیدی همچون دکتر محمد حسین ناصر بخت و سعید نجفیان  طی دو روز در شهر شیراز برگزار می گردد.   

 

وی ضمن بیان مقررات و سیاست های دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج تصریح نمود: بر اساس اولویت ها و سیاست های اعلام شده در فراخوان جشنواره، خلاصه آثار پس ازدریافت توسط دبیرخانه مرکزی با رای و نظر کارشناسان و داوران مورد بازبینی قرارگرفته و آثار برگزیده مشمول استاد مشاور و حضور در دوره های آموزشی کارگاهی شده‌اند که با برگزاری کارگاه‌هایی با حضور نویسندگان اثر و اساتید عرصه هنر تئاتر در امر آموزش نگارش نمایشنامه، علاوه بر محتوا، از لحاظ فنی نیز گروههای حاضر درجشنواره آموزش های لازم را دریافت نمایند.

 

زارع افزود: این پروسه آموزش وحضور مشاور در مراحل بعدی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج نیز تکرار می شوند تا این آثار به مرحله اجرا درآیند.  

 

وی رویکردهای سبک زندگی، پایداری ومقاومت و اقتصاد مقاومتی را از محورهای موضوعی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج هنرمندان عنوان نمود و اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج با هدف شناسایی و جذب هنرمندان بسیجی با تاکید برنگارش نمایشنامه های جدید، حمایت از تولید و اجرای نمایش و پرهیز از آثار تکراری با تکیه بر توان هنرمندان بسیجی در حال برگزاری است که مرحله نهایی این جشنواره هم زمان با دهه فجر برگزار می‌گردد.

 

 



انتهای پیام/ 224224 

نام:
ایمیل:
* نظر: