یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
جلسه مقدماتی اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر؛
فرمانده سپاه نی ریز:اشاعه فرهنگ غدیرخم و شناساندن زوایای مختلف این واقعه مهم تاریخ اسلام به عنوان سرمایه نرم و معنوی نظام است.
به گزارش تنویر؛جلسه هماهنگی اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر در شهرستان نی ریز با حضور فرمانده محترم سپاه ناحیه نی ریز ،جانشین ایشان ، نماینده محترم ولی فقیه در سپاه و پایوران ناحیه در محل نمازخانه سپاه برگزار شد .

در ابتدای جلسه سرهنگ غلامرضا توکل به برخی جزئیات بازسازی صحنه واقعه غدیر اشاره و اظهار داشت : رساندن پیام غدیر راه های مختلفی دارد که یکی از آنها مسئله هنر است بازسازی صحنه غدیر نیز در این راستا قرار دارد که از مسائل تاثیرگذار است و فعلاً از نظر زمان لازم و ضروری می باشد.با اینکه سالها از این واقعه بزرگ می گذرد اما همچنان دشمنان اسلام با هجمه های تبلیغاتی برای از بین بردن این واقعه مهم در تلاشند، لذا می طلبد برنامه ریزی لازم برای شناساندن هر چه بیشتر و بهتر موضوع غدیر و پیام آن برای نسل جوان صورت پذیرد.

وی افزود :اشاعه فرهنگ غدیرخم و شناساندن زوایای مختلف این واقعه مهم تاریخ اسلام به عنوان سرمایه نرم و معنوی نظام است.واقعه غدیر تنها متعلق به مذهب تشییع نبوده و یک رخداد مهم در جامعه اسلامی است که انتقال و تبیین مفاهیم دینی و پیام فرهنگی آن، آثار بزرگی در پی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه نی ریزبیان کردند :آموزه های تاریخی، اسلامی، قرآنی، عبادی و سیاسی غدیرخم باید در قالب برنامه های پرمحتوا برای مردم بیان شود تا درک بالا از اسلام ناب محمدی نهادینه شود.دشمنان اسلام در طول تاریخ، توطئه های متعددی را برای ضربه زدن به اسلام داشته اند و بیان وقایع رخ داده چراغ هدایتگر و بصیرت افزا برای امت اسلامی است.

در ادامه جناب سرگرد طحان اظهار داشتند :برپایی مراسم خطبه خوانی غدیر همزمان با این واقعه در چندین و چند نقطه از کشور زمینه گرایش بیشتر مردم به ریشه یابی حوادث بزرگ اسلامی همچون غدیرخم را فراهم می کند.برنامه خطبه خوانی غدیرخم پارسال با استقبال باشکوه مردم نی ریز برگزار شد که امسال نیز باید زمینه حضور گسترده تر مردم و افزایش بینش دینی آن ها فراهم شود.

ایشان افزودند :برپایی برنامه های ویژه غدیرخم نظیر خطبه خوانی این واقعه بزرگ تاریخی، عاملی برای حفظ و زنده نگهداشتن تفکر غدیر است.بازسازی واقعه غدیر خم در آیین خطبه خوانی امسال باید نسبت به سال گذشته عمق معنوی بیشتر و کیفیت در انتقال آموزه ها را در خود داشته باشد.

در پایان حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم بیان کردند./






نام:
ایمیل:
* نظر: