آخرین اخبار
کد خبر: ۹۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در دوره خط امام فارس:
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه دانشجویان نقش کلیدی افسری جنگ نرم را ایفا کنند گفت: در مرحله شکل گیری دولت اسلامی، دشمن به دنبال تغییر رفتار دولت و مسئولان است و نمی خواهد اجازه دهد که کشور مسلمان ایران به عنوان یک الگو در ذهن مسلمانان جا بیفتد.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی در جمع دانشجویان بسیجی شرکت کننده در دوره خط امام(ره) استان فارس به بررسی و تبیین تفاوت های مدیریت نهادی(جهادی) با مدیریت سازمانی پرداخت و اظهار داشت: در صورت شناختن قوانین عالم هستی، با شجاعت و شهامت در میدان ها خواهیم بود و مایوس نمی شویم.

وی  با بیان اینکه پیروزی یا شکست به ترتیب بدون تلاش یا در پرتو اهمال ایجاد نمی شود، بر تلاش و پشتکار برای پیروزی تاکید کرد و افزود: برای شکست نخوردن باید مقاومت کرد چراکه هرجا ایستادگی و مقاومت صورت گرفته و در مقابل دشمن مایوس نشویم، خداوند وعده داده که پیروزی از آن ما است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه احساس یاس و اتکا به اراده دشمن موجب شکست می شود اضافه کرد: درزندگی پیامبران الهی، آن چیزی که در وجودشان تجلی می کند توکل و اعتماد به خدا است.

کوشکی ادامه داد: اینکه انسان در جایی قرار بگیرد که شرافت دفاع از دین خدا داشته باشد بهترین قله ای است که در این عالم می تواند تصرف کند.

وی  مدیریت نهاد(جهادی) را نیاز انقلاب اسلامی در تمام شرایط برشمرد و با اشاره به تفاوت مدیریت جهادی و مدیریت سازمانی تصریح کرد: نهاد جمعی از افراد هستند که برای محقق سازی اهداف، ارزش ها و حراست، پاسداری و گسترش جموعه ای از دستاوردها و هنجارها، گرد هم می آیند و بدون توجه به امتیازات مادی، منفعت طلبی و قدرت طلبی با یکدیگر به همکاری می پردازند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس بیان کرد: سازمان مجموعه اجتماعی یا اجتماع گروه های انسانی با اشتغال  این گروه ها بوده که در تعامل با ابزار و تجهیزات فنی و غیرفنی همراه با برنامه است.

کوشکی در ادامه به مقایسه ویژگی های سازمان و نهاد پرداخت و گفت: هدایت و رهبری در سازمان آمرانه است اما مدیر و رهبر در نهاد کمتر از همه بهره مند می شوند و بیشتر از همه نیز تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه در سازمان افراد براساس دانش و تخصص سازماندهی می شوند اما در نهاد، سازماندهی بر اساس علاقه، انگیزه، دانش، تخصص و اختیار افراد است افزود: جذب و عضویت در سازمان بر اساس فرآیند استخدام بوده اما در نهاد بر اساس عشق, علاقه، ایمان و تعهد است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه حفظ و انسجام در سازمان به صورت رفتار و برنامه های غیرجذاب و در نهاد بیشتر فعالیت ها و مبانی حفظ و انسجام، روابط انسانی است ادامه داد: انگیزش در سازمان مادی و براساس حقوق است اما در نهاد معنویت، ارزش های الهی، علاقه و شوق افراد حرف نخست را می زند.

کوشکی جهرمی یادآور شد: قدرت، ثروت و شهوت  از عوامل فروپاشی بشر است.

وی با اشاره به ارتباط بین اهداف و تهدیدات انقلاب اسلامی، شکل گیری(مرحله جنینی)، نهادینه سازی(زایش)، شکل گیری دولت اسلامی( رشد)، جامعه سازی(بلوغ ) و جهانی سازی(شکوفایی) از مراحل انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: تهدید دشمن در دوره شکل گیری و نهادینه سازی انقلاب، جنگ سخت و تلاش برای نابودی کامل آن بود اما پس از جنگ تحمیلی به این جمع بندی رسید که نمی تواند انقلاب اسلامی و ملت ایران را محو کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس به کنارگذاشتن برخی از اساتید دیندار و متدین  در دانشگاه ها انتقاد و اضافه کرد: مردم نیازهایی مثل معیشت و فرهنگ دارند که دولت های مختلف هنوز نتوانسته اند آن ها را برآورده کنند.

کوشکی جهرمی در ادامه با تاکید بر ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت گفت: دولتی می تواند منادی ارزش های اسلامی، دینی و شهدا باشد که حداقل در حلقه نخست و دوم خود قائل به امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه دانشجویان نقش کلیدی افسری جنگ نرم را ایفا کنند افزود: در مرحله شکل گیری دولت اسلامی، دشمن به دنبال تغییر رفتار دولت و مسئولان است و نمی خواهد اجازه دهد که کشور مسلمان ایران به عنوان یک الگو در ذهن مسلمانان جا بیفتد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجراستان فارس بر تلاش برای پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد تا دانشگاه به عنوان محیطی فعال و جوشان بتواند عناصر مومن به دین خدا را در درون حود پرورش دهد.

کوشکی جهرمی در ادامه بر خوب ماندن، متعهد بودن، ولایتی و ولایی ماندن، ولایتی عمل کردن، انقلابی، مومنانه و جهادگرانه عمل کردن، بصیر و الگو ماندن و عامل به معروف بودن تاکید کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: