یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
فرمانده‌ ناحیه‌ مقاومت‌ بسیج سپاه نی‌ریز:
سرهنگ توکل: پایداری در سختی‌ها و روحیه‌ی جهادی و انقلابی وحـــدت حول محــور ولی فقیه رمز پیروزی ماست .

این هفته آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. جنگی که 8 سال به طول انجامید و در نهایت این ایران اسلامی بود که پیروزمندانه در برابر رژیم غاصب بعثی ایستاد و نگذاشت تا حتی یک وجب از مام وطن به دست دشمن بیفتد. به همین مناسبت گفتگویی با سرهنگ توکل فرمانده‌ی ناحیه‌ی مقاومت‌ بسیج سپاه نی‌ریز داشتیم که می‌خوانید:

باعرض سلام و درود بر آخرین منجی عالم بشریت و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و سلام و درود بر شهدا و امام شهدا و سلام و درود بر مردم شهیدپرور و متدین و ولایتمدار شهرستان نی‌ریز و عرض تبریک بر خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردان همیشه مرد گردان کمیل که در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند و رشادت‌ها نشان دادند. دشمنان این نظام اگر سد آهنین همراه با ایمان و شجاعت و رشادت و ایثارگری و خلوص بسیجیانی که امام به آن‌ها غبطه می‌خورد را می‌دیدند هرگز به خود جرأت تعرض نمی‌دادند.

دشمن با تصور اینکه انقلابی در ایران صورت گرفته و نیروهای نظامی و ارتش تحلیل و تقلیل یافته‌اند با دو هدف توسعه‌طلبانه گرفتن اروندرود، تجزیه خوزستان و فتح جزایر استراتژیک سه‌گانه و با هدف جاه‌طلبانه‌ی ژاندرمی منطقه و رهبری جهان عرب و سرنگونی انقلاب با چراغ سبز دولت‌های استکباری و پشتیبانی اعراب در 31 شهریور سال 1359 به ایران اسلامی از زمین و هوا و دریا حمله‌ور شد، اما زهی خیال باطل، آنها نمی‌دانستند که فرزندان امام و انقلاب یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن واگذار نخواهند نمود و تا پای جان از میهن اسلامی و ارزش‌های اسلام پاسداری می‌کنند.

هفته دفاع مقدس از چه زمانی شروع و چه تاریخی خاتمه می‌یابد؟

هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود که امسال با برنامه‌های متنوع در خدمت مردم شهیدپرور شهرستان هستیم.

چه برنامه‌هایی برای بزرگداشت این هفته پیش‌بینی شده است؟

یکسری برنامه‌های شاخص که به صورت ویژه برنامه چاپ و پخش خواهد شد از جمله برنامه محفل‌های انس با قرآن، صبحگاه مشترک دانش‌آموزی، نشست‌های سیاسی و بصیرتی، برنامه‌های ورزشی و رژه، موتورسواری، نمایشگاه عکس آثار و ارزش های دفاع مقدس که با همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی، عصر شعر دفاع مقدس و شب شعر دفاع مقدس با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره ارشاداسلامی ، یادواره شهدای گمنام و 30 شهید مفقودالجسد شهرستان در تپه نورالشهدا و پیاده روی خانوادگی با همکاری اداره ورزش و جوانان که از مسجد امام سجاد به سمت تپه نورالشهدا انجام خواهد شد ، یادواره سرداران و 71 شهید والامقام بخش پشتکوه در شهر مشکان، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نشست های روشنگری و بصیرت افزایی در سطح شهرستان نی ریزو همچنین نشست تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه های سطح شهر، برگزاری محفل انس با قرآن کریم توسط حوزه شهید سرافراز در مسجد جامع مهدی (عج)، افتتاح پروژه های جامعه مهندسین از جمله سالن های ورزشی و پایگاههای مقاومت در سطح شهرستان ، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا و برنامه‌های متنوع دیگر که در پنج ناحیه‌‌- حوزه و پایگاه‌های مقاومت از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ توکل با اشاره به رژه حماسی که در روز31 شهریور انجام خواهد شد گفت: این رژه اقتدار و صلابت نیروهای مسلح را به نمایش خواهد گذاشت که با حضور همه نیروهای مسلح مستقر در شهرستان اعم از سپاه، نیروی انتظامی و بسیج و نیروهای زندان در مقابل گلزار مطهر شهدا انجام خواهد شد. پس از آن شاهد رژه خودرویی و رژه موتور سواران خواهیم بود.

به نظر شما رمز موفقیت ایران اسلامی در پایان 8 سال جنگ تحمیلی چه بود؟

رمز موفقیت ایران اسلامی رهبری پیامبر گونه امام(ره) اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی و تدین همراه با معنویت مردم مسلمان بود.

برخی از رزمندگان جانبازان و آزادگان گلایه‌مند هستند که در طول سال از آنان یادی نمی‌شود و نشستی با آنان برگزار نمی‌گردد برای این منظور چه برنامه‌هایی دارید؟

رزمندگان، جانبازان و آزادگان جزء ارزش‌های انقلابند و در همه‌ی امور باید در صدر و قله باشند و ما همه مدیون ایثار و از خودگذشتگی آنان هستیم و همه مسئولین و نهادها باید به این مهم توجه داشته باشند. فقط بسیج و سپاه مسئول نیست و با توجه به تعداد زیاد ایثارگران، جانبازان و آزادگان 8 سال دفاع مقدس باید همه مسئولین به این مهم توجه کنند البته آنان مزد خود را از خداوند متعال دریافت می‌کنند و اجر و مزد آنان نزد خداوند متعال محفوظ است لذا ما نیاز به هم‌نشینی و هم‌صحبتی با آنان داریم تا به برکت وجود آنان انرژی و روحیه بگیریم آنان که با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و حالا ما با این همه امکانات برخی اوقات کم‌کاری می‌‌کنیم البته در طول سال در مناسبت‌های مختلف از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان وآزادگان سرکشی می‌شود ولی به خاطر اینکه الحمدا... تعداد زیاد است نمی‌توانیم به تکلیف خود عمل کنیم.

برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

دفاع مقدس به تعبیر امام (ره) دانشگاه انسان‌سازی بود و ما باید انسان‌های وارسته‌ای که از این دانشگاه بزرگ فارغ‌التحصیل شده‌اند را به عنوان الگو و نهاد ارزش‌ها مدنظر داشته باشیم.

امروزه ما وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید؛ نسلی که امام(ره) را ندیده؛ پیروزی انقلاب را درک نکرده؛ جنگ 8 ساله را ندیده؛ انتقال دهیم و به آنها بفهمانیم که این انقلاب آسان به دست ما نرسیده است.

چه سخنی با ایثارگران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس دارید؟

مردان همیشه مرد گردان کمیل 8 سال دفاع مقدس در مقابل یک دشمن ایستادگی کردند اما در حال حاضر در جنگ فرهنگی- اطلاعاتی- جنگ فضای سایبری و جنگ اعتقادی و اقتصادي باز هم به وجود شما ایثارگران نیاز است و فراموش نکنیم که ما رسالت 124 هزار پیامبر ، 12 امام ، رهبر کبیر انقلاب و در حال حاضر رهبری آقا و مولایمان امام خامنه‌ای،را بر دوش داریم اگر خسته شویم و این رسالت را واگذاریم شاید دیگر هیچ‌وقت نتوانیم پرچم حاکمیت اسلام را برافراشته نگه‌ داریم ولی اگر در سایه اتحاد ایستادگی کنیم و ایثار و از خود گذشتگی نشان دهیم و با کمبودها بسازیم، پرچم نظام مقدس اسلامی همیشه سرافراز و برافراشته خواهد بود و آرمان‌های امام و رهبری محقق و پرچم نظام اسلامی به دست مهدی موعود خواهد رسید.

سخن آخر:

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای 8 سال دوران دفاع مقدس از شهدای دلیر و جان بر کف نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در آغاز جنگ تحمیلی آسمان بغداد را ناامن کرده و پاسخ دندان شکنی به نیروهای بعثی دادند ، این شهیدان نقش بسیار مهمی در ابتدای جنگ ایفا کردند. از عوامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) بود. در این جنگ، 36 کشور به طور مستقیم و 50 کشور به طور غیر مستقیم به رژیم بعثی عراق کمک می کردند اما پیروز مطلق ما بودیم. امروزه هم به برکت رهبری امام خامنه ای(حفظه ا...) ایران اسلامی از چنان قدرتی برخوردار شده که موشک های نقطه زن سپاه منتظر فرمان مولایشان هستند تا بتوانند اسرائیل را با خاک یکسان کنند.





منبع: نای ذی نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر: