يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۳۸:۰۸
کد خبر: ۹۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
برگزار شد:
آیین پایانی نخستین کارگاه آموزشی داستان نویسی با حضور اساتید نویسندگی و نویسندگانی از سراسر استان فارس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، آیین پایانی نخستین کارگاه داستان نویسی با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، مسئول بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس فارس، اساتید نویسندگی و نویسندگانی از کانون های بسیج هنرمندان از سراسر استان فارس برگزار گردید.

نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در اختتامیه این کارگاه آموزشی بیان داشت: هنرنویسندگی و داستان نویسی در انقلاب بدون اینکه سرمایه گذاری کرده باشیم خودش رانشان داده است، این ازهمان جوشش های طبیعی است، چون صادقانه ترین جوشش ها آن است که بدون درخواست خود را نشان بدهدو حتی اگرتمام درها هم بسته باشد باز سر از روزنه بیرون می آورد و تجلی می کند.

 

 

 

زارع نیاز به سرمایه گذاری انسانی واعتباری در کار داستان نویسی را مهم توصیف نمود و اظهار داشت:با این شکل نمی شود کار داستان نویسی را بطور قوی جلوبرد نیاز به سرمایه گذاری انسانی و اعتباری است، متاسفانه دستگاه های متولی هیچ برنامه ای برای این کار بزرگ نداردحیف است که با وجود چنین ظرفیت هایی درصد داستان نویسی در مملکت ما نسبت به رویدادها وآثار بزرگ دنیا مثل قرن نوزدهم روسیه وفرانسه که چقدر کارهای قوی وچقدر نویسنده دارد درصد پایین باشد، البته کارهایی شده ولی بیشتر خودجوش بوده است.

 

 

 

زارع با اشاره به حضور نویسندگان انقلابی در صحنه های ادبیات ونویسندگی گفت: یک نکته دراینجا قابل توجه هست وطبیعی است که یک انقلاب مبتنی بر دین وایمان وارزشهای دینی نمی تواند نویسنده های پرورش یافته ی در نظام طاغوت را جذب کند تازه برخی از اینها جاده صاف کن وغربی ها می شوند، برخی درکشور که پول از غرب می‌گیرند وعلیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند.

 

 

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس شکل گیری جبهه حق در برابرجبهه باطل را یکی از وظایف نیروهای انقلابی دانست وافزود: وظیفه این است که ابتدا در مقابل جبهه کفر، جبهه حق شکل گیرد مومنین باید بسیج شوند یک یدواحد شوند دیگر زمان توپ وتانک وتفنگ گذشته باکتاب و قلم برخوردمی کنند هم باید راه را ومسیر را خوب شناخت هم دشمن را درجایی که قرارگرفته درست دید وبا شناخت نیازها برنامه ریزی کرد.

 

زارع تشکیل جبهه نویسندگان انقلابی را یکی از اهداف سازمان بسیج هنرمندان فارس تلقی نمود و عنوان داشت: برای ایجاد یک جبهه نیاز به متشکل شدن نیروهای مومن انقلابی است که باپرورش استعدادهای موجود بویژه در عرصه نویسندگی وتقویت این بدنه گامی محکمی برداشت، سازمان بسیج هنرمندان به دنبال تشکیل همین جبهه نویسندگان انقلابی است.

زارع حمایت جدی از نویسندگان متعهد وپرورش نویسندگان جوان را یکی از اهداف مهم سازمان بسیج هنرمندان فارس تلقی نمود وعنوان داشت: بسیج هنرمندان این آمادگی را دارد که از آثار با محورهای موضوعی انقلاب اسلامی حمایت نماید.

 

سردار ابراهیمی، مسئول بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس فارس نیز میهمان این آیین بود با اشاره بر بیانات رهبر انقلاب بیان داشت: رهبر انقلاب می فرمایند که مبادا کند جرکت کنید وغفلت نشود منبع ومنشا را از دست بدهیم.

 وی ضمن تقدیر از فعالیت نویسندگان متعهد در پرورش نویسندگان جوان افزود: بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس این آمادگی را دارد که در تولیدو تهیه مجموعه آثار با موضوع زندگی نامه شهدا همکاری نماید.

 

گفتی است، نخستین کارگاه آموزشی داستان نویسی که به مدت دو روز به طول انجامید، اساتیدی همچون بیژن کیا، محمدمحمودی نورآبادی و اکبرصحرایی با هدف شناسایی نویسندگان خلاق وجوان و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد و با موضوعات متنوع داستان نویسی برگزار گردید.

 

 

 انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: