دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۰۳:۱۶
کد خبر: ۹۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
تکفیری در شیراز نقد شد
کتاب داستان تکفیری، اثرمهدی دریاب با حضور محمدمحمودی نور آبادی مورد نقد وبررسی قرارگرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، کتاب داستان "تکفیری" اثر مهدی دریاب، باحضور محمدمحمودی نور آبادی از سوی سازمان بسیج هنرمندان فارس و با همکاری بنیادحفظ آثارونشر ارزشهای دفاع مقدس، معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری شیراز مورد نقد وبررسی قرارگرفت.

 

محمودی نورآبادی، تکفیری را داستان واقعی و تلخ در دنیای شگفت انگیز امروز دانست و بیان داشت: تکفیری، دنیایی را معرفی می کند که جهالتی نوین در پس پرده ای به نام وهابی گری رخ نمایانده وبه اسلام وحیثیت دین صدمات جبران ناپذیری وارد کرده است.

خالق داستان رنج، تکفیری را شلیک موفق نویسنده به قلب گمراهی معرفی نمود و ابراز داشت: دنیایی که در داستان تکفیری شاهد شلیک موفق نویسنده به قلب جهالت وظلمت وگمراهی هستیم، در داستان تکفیری قصه ای اتفاق می افتد که شروعی تلخ و پایانی شیرین دارد.

 

مهدی دریاب، نویسنده کتاب تکفیری با اشاره به روند شکل گیری کتاب تکفیری گفت: داستان تکفیری در داخل استان فارس شکل گرفته است و روایتگر منصور، افغانی 58ساله ای است که به پیشنهاد گروه های داعش برای اجرای یک عملیات تروریستی به ایران آمده است، منصور در شیراز بایکی از همسنگرایان ایرانی اش در جنگ افغانستان و شوروی مواجهه می شود که زندگی اش را مدیون اوست و داستان ادامه می یابد.

 

تکفیری روایتگر واقعیتی در دنیای امروز/ شلیک موفق نویسنده به قلب جهالت


گفتی است جلسه نقد وبررسی کتاب تکفیری،اثر ارزشمند مهدی دریاب، باحضور محمد محمودی نورآبادی واکبرصحرایی در ادامه سلسله کارگاههای داستان نویسی بسیج هنرمندان فارس وبا همکاری بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس ومعاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار گردید.

 

 


انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: