کد خبر: ۹۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
بسیج اساتیداستان فارس:
پور مختار گفت: طبیعتا دشمنان این نظام به دنبال منافع و مطامع خود هستند فلذا در این راستا اقدام به اعزام گروه‎های مختلف مخصوصا گروه‎های علمی به ایران می‎کنند.
بسیج اساتیداستان فارس به نقل از خبرگزاری بسیج، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر سابق اطلاعات مبنی بر حضور برخی جاسوسان CIA در ایران با پوشش علمی بیان داشت: یکی از جهات نگرانی‎های ما نیز همین مسئله در قالب فعالیت‎های مختلف اعم از علمی و اقتصادی و تعاملاتی است که در سایه دیپلماتیک در حال اتفاق است.

پورمختار با یادآوری نگرانی‎ها و هشدارهایی که امام خامنه ای در رابطه با برجام داده بودند که عاملی برای نفوذ نشود، عنوان کرد: طبیعتا دشمنان این نظام نه تنها هیچ دلسوزی نسبت به کشور ایران ندارند بلکه هیچ انگیزه‎ای برای پیشرفت آن نیز ندارند و به دنبال منافع و مطامع خود هستند، لذا در این راستا اقدام به اعزام گروه‎های مختلف مخصوصا گروه‎های علمی به ایران می‎کنند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم دشمنان این نظام به بهانه اعزام نیروهای علمی، تبادل اطلاعات علمی و اعزام دانشجو در سنوات گذشته که در مراکز علمی و آموزشی به عنوان دانشجو و استاد و پژوهشگر جاسوس به ایران فرستادند یا اینکه دانشجویان ما را به این ترتیب به خارج بردند و آنها را با آموزش‎های خاصی مخصوصا در حوزه مسائل اجتماعی به نوعی تبدیل به عوامل خود در اتفاقاتی چون سال 78 و 88 کردند که از  بعد علمی سوءاستفاده زیادی صورت گرفت.

نماينده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: نباید ذوق زده شد که یک گروه علمی یا اقتصادی قصد ورود به کشور دارد و ما فورا او را بپذیریم و روی آن نیز تبلیغات صورت دهیم و گمان کنیم که مشکل کشور حل شده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: از آنجایی که طبیعتا این افراد متقاضی ویزا هستند و بررسی این افراد زمانی را می‎برد لذا توقع داریم که مسئولین محترم مخصوصا دستگاه‎های امنیتی و وزارت اطلاعات در این حوزه ورود و حساسیت بیشتری به خرج دهد و این افراد را شناسایی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: