یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
با تلاش و تدبیر سپاه ناحیه نی ریز؛
امروز کتابخوانى و علم ‏آموزى ، نه تنها یک وظیفه ملى ، که یک واجب دینى است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

کتاب همیشه بهترین دوست انسان است و نمی توان تاثیرات مثبت کتاب خوانی را در زندگی کسی منکر شد. کتاب‏ها نه فقط مرکبی نوشته شده بر کاغذ هستند ، بلکه گویندگانی هستند که با شنونده خود سخن می‏گویند.  در واقع کتاب‏ها مثل نسیم بهاری باعث طراوت بخشیدن به روح انسان شده و تشنگی روح انسان را سیراب میکنند.در همین راستا پایوران سپاه نی ریز به همراه شورای حوزه های بسیج به صورت دسته جمعی و نمادین با حضور در کتابخانه مرکزی نی ریز به عضویت در این کتابخانه در آمدند.

جانشین سپاه ناحیه نی ریز با اشاره به سخنان گوهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت :کتاب مثل اقیانوس بیکرانی است که ناشناخته‌های بسیاری دارد و هر کس به فراخور نیازش دل به ژرفای آن می‌سپارد. در این دریای عمیقِ معرفت، گوهرهای نابی وجود دارد که تنها تلاشگران چیره دست می‌توانند به آن دست بیابند.

وی افزود:کتاب میراثی ماندگار و پدیده‌ایی شکوهمند و با ارزش است که زندگی بشر را روشن می‌کند و خداوند بزرگ معجزه ابدی آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داد؛ کتابی که سرآمد همه کتاب‌هاست. آیین آسمانی ما، پرچمدار کتاب و کتابخوانی است. اگر در تاریخ اسلام کاوش کنیم، این حقیقت را که اسلام، دین اندیشه و معرفت، آیین دانش و معنویت است به روشنی در می‌یابیم. ما وارث نظام گران‌بها و فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی هستیم، تا به چه میزان با برخورداری از آثار مکتوب در راه احیای این فرهنگ بکوشیم.

سرگرد طحان تاکید کرد:کتاب را باید یکی از زیباترین و مهم‌ترین جلوه‌های فرهنگی بدانیم و آن را از گرانسنگ‌ترین پدیده‌ها و میراث بشر به حساب بیاوریم. شکوه این ارزش را باید در تابش آیه «اَلَّذی عَلَّمَ بِالقَلَم؛ پرودرگاری که به قلم آموخت» جستجو کنیم. خداوند یگانه به قلم و حرمتش سوگند یاد کرده و معجزه همیشه جاوید آخرین سفیر سعادت را کتاب آسمانی دانسته است.این نشانه روشن، افزون بر پیشینه پربار فرهنگیان و شمار کتاب‌ها و کتابخانه‌ها و کتاب نگاران و نام‌آوران، ما را ترغیب می‌کند ریشه‌های کهن و نایاب کتاب را با نگرشی نو، به بررسی بنشینیم.

جانشین سپاه ناحیه نی ریزدر پایان با بیان اینکه بسیاری از کتاب ها چراغ های روشنی برای هدایت هستند،اظهار داشت:بسیاری از کتاب‌ها صدف‌های گرانبهایی هستند که تنها با یک بار خواندن، گوهر وجودشان را نمی‌توان به دست آورد. این آثار نیاز به تدبّر ،دوباره‌خوانی و کند و کاو دارند، کتاب‌های استاد شهید مرتضی مطهری از این نمونه‌اند،این آثار شایسته و ارزشمند، جلوه‌هایی از روح پاکند، این کتاب‌ها چراغ‌های روشنی هستند که می‌توانند رهروان طریق دانش و بینش را هدایت کنند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نی ریز با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید گفت:از همان آغاز اقرأ، خداوند اهمیت زیادی به خواندن و دانش داده است و پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز تأکید خاصی بر آموختن علم داشتند و اسیران کافر را با آموختن علم به مسلمانان آزاد می نمودند.

حاج آقا حسینی افزود:چنانکه می فرمایند (اطلبوا العلم من المهد اللحد) و چنین است که کتاب و کتابخوانی اهمیت زیادی پیدا کرده است، زیرا کتاب چون معلمی است راهنمای انسان که آن را از جهالت و ظلمت به سوی دانایی می برد و روشن کننده راه زندگی می باشد. چنانکه در شعر، کتاب به یار مهربان و موجودی با سود و بی زیان تشبیه شده است.

وی اظهار داشت :جهان صنعتی امروز مدیون دانشمندان زیادی بوده، در اثر مطالعه و کتابخوانی اختراعات و اکتشافات فراوانی بوجود آمده که نقش بسیار مؤثری را در زندگی بشر ایفا کرده است. چه بسا در اثر کتابخوانی پیشرفتهایی حاصل گردیده که جان انسانها را نجات داده یا دشواریهای زندگی را بر آنها سهل کرده است. انواع مختلفی از کتاب وجود دارد از جمله کتب دینی، دایره المعارفها، داستانها و رمانها و کتابهای علمی که مطالعه هر کدام از آنها باعث پیشرفت انسان در زمینه های مختلف می شود تا جایی که می تواند به مقام بلندی دست یابد که نامش همیشه جاوید بماند.

شایان ذکر است؛ طبق توافق سپاه ناحیه نی ریز و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نی ریز،افراد دارای عضویت بسیجی فعال می توانند با ارائه کارت فعال بسیج به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی شوند.

به امید اینکه همه ما ارزش واقعی کتاب را بدانیم و به بهترین نحو از آن استفاده بکنیم.

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/1.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/2.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/3.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/4.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/5.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/6.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/7.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/8.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/9.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/10.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/11.jpg

نام:
ایمیل:
* نظر: