کد خبر: ۹۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
عضو هیئت علمی موسسه علمی، پژوهشی امام خمینی (ره):
عضو هیئت علمی موسسه علمی، پژوهشی امام خمینی (ره) در جمع پاسداران سپاه عشایر فارس و ناحیه دانشجویی گفت: در آخرالزمان مظهر غیرت دینی، ایرانیان اند.
به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس، دکترباقرزاده در سومین روز از دهه محرم  و در گردهمایی مصون سازی فرهنگی در جمع پاسداران سپاه عشایر فارس و ناحیه دانشجویی مهمترین شرط ورود به زمره حسینی را غیرت دینی عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) به دلیل وجود غیرت دینی توانست قیام بزرگ واقعه کربلا را انجام دهد.
حجت الاسلام دکتر باقرزاده، با توجه به برشمردن خصوصیات مومن و سلسله مراتب ارزش ها ادامه داد: مومن باید جان برکف باشد هرگاه احساس کرد که جان و ناموسش در خطر است باید از مال خود بگذرد و اگر زمانی احساس کرد که دینش در خطر است باید از جانش هم بگذرد چرا که دین از جان و جان از مال ارزشش بیشتر است.
عضو هیئت علمی موسسه علمی، پژوهشی امام خمینی (ره)، اذعان داشت: مردم کوفه به دلیل نداشتن غیرت دینی نتوانستند درک کنند که مشکل امام حسین (ع) غیرت دینی و درد دینداری  است تا دین به دست نا اهلان نیفتد و اسلام نوپای ایجاد شده توسط پیامبر مورد هجمه دشمنان قرار نگیرد.
دکتر باقرزاده در ادامه با توجه به حدیثی از امام حسین (ع) مبنی بر اینکه الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم و اذا محصوا بالبلاء قلت دیانون (مردم  بنده دنیایند و دین لقلقه زبان آنها است و هنگامی که به بلا گرفتار شوند دیندار کم می شود) خاطر نشان کرد: در زمان امام حسین (ع) مردم جان و مال را مهمتر از حفظ دین دانستند و این شد که مردم کوفه به قول خود وفا نکردند و امام را تنها گذاشتند.
  عضو هیئت علمی موسسه علمی، پژوهشی امام خمینی (ره)، در ادامه بیان داشت: در اخر الزمان نیز شرایط دین داری سخت می شود چه بسا در فتنه 88 همه شاهد آن بودیم که سران فتنه چه کردند و در مقابل،  ساکتین فتنه نیز دم نزدند و احساس کردند که این جریان یک جریان مردمی است و بعد از راهپیمایی باشکوه مردم در 9 دی  آقایون ساکتین فتنه تازه بیدار شدند یعنی بیداری خواص بعد از بیداری مردم عامه بود.
دکتر باقرزاده در پایان خاطر نشان کرد:همان گونه که ما نسبت به نوامیسمان غیرت داریم به همان اندازه بلکه بیشتر باید نسبت به خدا غیرت داشته باشیم و در این برهه از زمان، مردم غیرت ناموسی را درک کرده اند اما  هنوز به غیرت دینی نرسیده اند غیرت دینی یعنی عشق دو طرفه بین مردم و خدا، اگر غیرت دینی بود در جامعه نباید شاهد منکرات باشیم و نباید در مقابل این همه منکر ساکت بمانیم.






نام:
ایمیل:
* نظر: