جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۳۰:۰۱
کد خبر: ۹۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
به همت بسیج دانش آموزی سپاه زرقان :

به گزارش تنویر ، همایش «احلی من‌ العسل» با مشارکت آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی و سپاه ناحیه زرقان در مسجد امام حسن مجتبی (ع)این شهر برگزار شد.«احلی من‌العسل» واژه‌ای پرمعنا از زبان نوجوان ۱۳ ساله کربلا قاسم ابن‌الحسن (ع) است که شهادت در رکاب مولایش را شیرین‌تر از عسل می‌پنداشت.

در این همایش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان سرگرد مجیدعلیپور با تشکر از همه عزیزانی که در این همایش حضور یافتند گفت:برگزاری این همایش و برنامه های مختلف در ایام محرم فرصتی است تا دانش‌آموزان با قیام امام حسین(ع) و نقش یاران باوفای سرور و سالار شهیدان و همچنین با فرهنگ دینی و اسلامی بیشتر آشنا شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرقان هدف از برگزاری همایش احلی من العسل را شناخت نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم(ع) برشمرد و گفت: دانش آموزان باید از حضرت قاسم (ع) الگو بگیرند و در این راه قدم بردارند.

وی با اشاره به الگوگیری از شهید نوجوان مهرداد عزیزاللهی گفت:این نوجوان به خاطر بی حجابی با خبرنگار زن هندی مصاحبه نکرد و به او گفت اول حجاب خود را درست کند تا با او مصاحبه کند.

علیپور با اشاره به همایش شیرخوارگان حسینی که دیروز در سراسر جهان برگزار شده بود افزود: روزنامه اسرائیلی اعلام وضعیت هشدار کرده که این مناسبت ها و همایش ها قطعا باعث بصیرت شیعیان جهان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی چالمه با اشاره به اینکه جامعه باید ولایتمداری و جوانمردی را از حادثه کربلا بیاموزد، افزود: ولایتمداری، حفظ آمادگی دفاعی، ایستادگی در برابر استکبار جهانی و ترفندهای دشمنان مهم‌ترین درس قیام عاشورای حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی چالمه همایش«احلی من العسل» را فرصت مناسبی برای شناخت دانش آموزان با شخصیت حضرت قاسم(ع) دانست و افزود: دانش آموزان باید اخلاق و ادب حضرت قاسم را(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار داده و ازآن درس بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: