گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۹۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
تاسوعای حسینی درممسنی
به مناسبت تاسوعای حسینی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یار باوفایش اباالفضل العباس علیه السلام در جوار امام زاده شاه داوود علیه السلام نورآباد برگزار شد.
به گزارش تنویرسپاه ناحیه ممسنی

امروز امامزاده داود علیه السلام میعادگاه عاشقان اباالفضل العباس علیه السلام بود. جوانان و کهنسالان ممسنی با عزاداری به سبک زنجیر زنی به طواف این امامزاده آمده بودند و مادران نیز کودکان، خردسالان و شیرخوارگان خود را به یاد شش ماه دشت کربلا قبای سفید و سبز پوشانده بودند و در عزای حضرت علی اصغر علیه السلام ماتم گرفته بودند.

در این تاسوعا نیز همچون سال های قبل مردم عزادار شهرستان ممسنی با تجمع در امامزادگان مراسم سوگواری و عزاداری را برگزار کردند امامزاده داود معروف به شاه داود میزبان نورآبادی ها و امامزادگان اسحاق (ع) بابامنیر(ع) و شیرمرد(ع) وعدگاه مردمان شهر خومه زار، بابامنیر و منطقه عالیوند و مریدان حضرت عباس علیه السلام بود .

 

در شهرستان ممسنی همواره مراسمات عزاداری  در این روز با تجمع هیات ها در امامزادگان برگزار می شود اما بزرگترین تجمع عزادارن مربوط به روز عاشورا است که هیات های عزاداری از سرتاسر شهرستان خود را به امامزاده علاء الدین محمد علیه السلام معروف به درب آهنین می رساند تا در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت کنند.

 مراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنیمراسم تاسوعای حسینی در ممسنی


نام:
ایمیل:
* نظر: