کد خبر: ۹۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:
رئیس سازمان بسیج اساتیدکشور از اهدای هدایا از سوی دکترعراقچی، معاون حقوقی وزارت خارجه و حسین فریدون، دستیار ارشد رئیس جمهوربه وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکاانتقاد کرد.
پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید استان فارس به نقل ازشیرازه، دکتر سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتیدکشور با ارسال نامه‌ای به دکتر عباس جعفری دولت آبادی از اهدای هدایا  از سوی  دکترعراقچی، معاون حقوقی وزارت خارجه و حسین فریدون، دستیار ارشد رئیس جمهوربه وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا انتقاد کرد ودادستان عمومی و انقلاب تهران به عنوان مدعی العموم پرسید که آیا فعل این آقایان در اهدا هدیه به کسی که به ملت ایران با سابقه تاریخی مکتوب پنج هزار ساله فحش و ناسزا می دهد، وصف مجرمانه دارد یا نه؟
متن کامل نامه دکترصلاحی به دادستان عمومی و انقلاب تهران به این شرح است: 

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر عباس جعفری دولت آبادی
دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران 
با سلام و تحیت و با احترام، در خبرها آمده بود که در جریان مذاکرات هسته ای از سوی آقای دکتر عراق چی، معاون محترم حقوقی وزارت خارجه، فرشی به ارزش 1150 دلار و همچنین از سوی آقای حسین فریدون، دستیار ارشد محترم رئیس جمهور، فرش دیگری به ارزش 1100 دلار به خانم وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا اهدا گردیده است. چنین عملی درست پس از زمانی صورت گرفته که خانم وندی شرمن در پاسخ به محبت رئیس جمهور محترم ایران، آقای دکتر روحانی، که به آقای اوباما لقب «نجیب» و «مؤدب» داده بود، در کلماتی رکیک و صریح به مردم ایران فحش داده و دی ان اِی (DNA) ایرانی ها را خراب و دغل کار خوانده بود. اکنون از جنابعالی به عنوان مدعی العموم سئوال می گردد که آیا فعل این آقایان در اهدا هدیه به کسی که به ملت ایران با سابقه تاریخی مکتوب پنج هزار ساله فحش و ناسزا می دهد، وصف مجرمانه دارد یا نه، اگر ندارد، لطفا توضیح دهید که بی حرمتی به خون 250 هزار شهید ایرانی که آمریکایی ها مستقیم و غیر مستقیم در جنایت به شهادت رساندن تک تک آنها شریک هستند چه مصداقی خواهد داشت؟ اگر دارد که دارد، پس چرا وفق قانون و شرع اقدام نمی فرمایید؟ آیا باید به مسئولین دولتی که با راهزنی به سرقت اموال ایران مشغولند و یا هنگامی که هنوز مرکب برجام خشک نشده است با تصویب مصوبه ای با 407 رای امید دولت محترم تدبیر و امید را در گشایش سرمایه گذاری و رونق گرفتن گردشگری ناامید می کنند، باید با فرش قرمز پاسخ داد؟  
                                                                                                                        24 مهرماه 1395
نام:
ایمیل:
* نظر: