کد خبر: ۹۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
سردار حاج فاسم سلیمانی:
سردار حاج فاسم سلیمانی در جمع ۹۰ مدال آور قهرمان کشوری و استانی گفت: روحیه پهلوانی مخصوص مردها نیست در خانم ها هم هست، بانوان قهرمان هم میتوانند مبلغ خوبی برای دین و کشور باشند...

بسیج اساتیداستان فارس به نقل ازخبرگزاری بسیج، به بهانه روز تربیت بدنی و ورزش طی مراسمی حدود ۹۰ نفر از جوانان و نوجوانان ورزشکار مدال آور کشوری و استانی در سال ۹۴ و ۹۵ با سردار حاج قاسم سلیمانی دیدار کردند.

وی با بیان اینکه ورزش باید با آموزه های دینی همراه شود افزود: در تاریخ ورزش، نامداری مثل تختی به دلیل روح و تقوای ورزشی که داشت به یادگار ماند. ورزشکاران هم با عرق وجود خود می توانند دین و مذهب اسلام را به جهانیان در صحنه های مختلف ورزشی بشناسانند.

فرمانده سپاه  قدس عنوان کرد: اگر در رفتار یک بازیکن اعمال اسلامی وجود داشته باشد، به راحتی می توان مبلغ دینی خوبی در سایر کشورها شود، شما وقتی می بینید رضا زاده هنگام پیروزی کلمه یا "ابو الفضل" را مطرح مینماید این در واقع یک تبلیغ دینی در جوامع مختلف برای دین و مذهب اسلامی ماست.


وی اضافه کرد: تبلیغ مذهب، بالا بردن پرچم و سر بر سجده گذاشتن در تشک کشتی، اینها همگی بر شما حاکم شود و شما وقتی وزنه بلند می کنید، کشتی می گیرید، دوچرخه سوار میشوید این موارد تبلیغ دینی را مد نظر قرار دهید.


سردار سر لشکر حاج قاسم در ادامه گفت: اعتقاد مذهبی را سر لوحه کار خود قرار دهیم و هنرمان را با دین آغشته نماییم و مراقب باشیم در مقابل کسب مقام خود باختگی پیدا نکنیم.

وی تصریح کرد: افراد نام آوری در ورزش که پیوسته در جلوی دوربین و مورد توجه دیگران هستند، مراقب باشند که این مسئله بر آنها اثر گذار نباشد و اعتقادات دینی مان حفظ شود.


سردار حاج قاسم سلیمانی خطاب به ورزشکاران زن حاضر در این نشست گفت: روح پهلوانی مخصوص مردها نیست در خانم ها هم هست، قهرمانان دختر هم میتواند مبلغ خوبی برای دین و کشورش باشد و این هم باعث بزرگی ملت ما میشود و هم مذهب ما را قابل احترام می کند.


در این نشست، فرماندار رابر نیز گفت: سردار سلیمانی از افتخارات جهان اسلام و ورزشکاران است که در قبل از انقلاب در باشگاه های ورزشی استان ورزش می نمود.


علیجان سلیمانی اظهارداشت : یکی از افتخارات شهرستان رابر این که در راستای اقتصاد مقاومتی پس از ایده توسعه ورزش همگانی و قهرمانی مدنظر مهندس رزم حسینی استاندار کرمان، ورزشکاران رابر در رشته های مختلف ورزشی توانسته اند ۹۰ مدال رنگارنگ را در کشور و استان از آن خود نمایند و در جهت تشویق این عزیزان زمینه این دیدار فراهم شد.


سپس حاجی زاده مسئول اداره ورزش و جوانان گزارش عملکرد اداره ورزش و جوانان را ارایه و مشکلات ورزشی شهرستان رابر را بیان و سردار حاج قاسم سلیمانی به پاس قدردانی از زحمات ورزشکاران انگشتری خود را به حاجی زاده مدیر اداره ورزش و جوانان هدیه  داد و نیز به چهار نفر از ورزشکاران  زن و  مرد هدایایی به رسم یاد بود اهدا نمودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: