پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۵۱:۳۴
کد خبر: ۹۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
به همت حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع)دهستان رحمت آباد
به گزارش تنویر زرقان این یادواره که با حضور حداکثری مردم این منطقه همراه بود،با همت حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع)دهستان رحمت آباد این دهستان برگزار شد.
در این مراسم ابتدا حجت الاسلام والمسلمین ربانی شیرازی امام جمعه محترم زرقان،سخنانی را بیان کرد.
وی در این یادواره گفت: خداوند در قرآن می فرماید که شهیدان در نزد اویند شهید به مقامی می رسد که از خدا جز خدا نمی خواهد.

همچنین شهدا به ما خاکیان بشارت می دهند که ما شهدا شما را بیمه کرده ایم .

امام جمعه زرقان با اشاره به جنگ های زمان قاجار با روس ها که بخش زیادی از این کشور ازدست رفت افزود :به برکت جانفشانی رزمندگان و خون همین شهیدان عزیز در جنگ تحمیلی و علیرغم هجمه تمام کفر علیه این ملت ،نتوانستند حتی یک وجب از خاک این کشور را جدا کنند و همگان دیدند قدرتی که صدام را تحریک و حمایت می کرد در نهایت او را از زیر زمین بیرون کشید و به چوبه دار سپرد و این اوج ذلت برای صدامیان است.

حجت الاسلام ربانی شیرازی با اشاره به اینکه دشمنان قدرت فرهنگ شهادت و شهادت طلبی این ملت را درک کرده اند افزود: دشمنان برای اینکه مردم را از این فرهنگ دور کنند هر کاری می کنند.

وی گفت: مسئولان هم باید بدانند که اگر بر روی صندلی های ریاست نشسته اند به برکت خون همین شهداست و باید پاسدار آن باشند.

امام جمعه زرقان گفت:امروز تا فرهنگ شهادت در ایران و عالم اسلام از جمله عراق،سوریه،لبنان،یمن بحرین و…هست اسلام پیروز هست. حجت الاسلام ربانی شیرازی با اشاره به تاثیر مهم فرهنگ شهادت گفت :اگر در خود آمریکا هم گروهی با این فرهنگ شهادت و شهادت طلبی باشد زمامداران سلطه گر آمریکا را از اریکه قدرت به زیر خواهند کشید.

امام جمعه زرقان ضمن تشکر از مردم شهید پرور دهستان رحمت آباد برای حضور پرشور در یادواره شهدای این دهستان که در روستای کورکی برگزار شده بود به مشکلات این مردم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد مشکلات مردم توسط مسئولین مربوطه هرچه سریعتر پیگیری و رفع شود

پس از وی سرگرد مجید علی پور ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم و تشکر و قدردانی از فرماندهی حوزه امام حسن(ع)،توضیحات مختصری را درباره چگونگی یادواره های آبروی محله بیان کرد..
سپس اسفندیار رضایی رییس اسبق دانشگاه امام حسین با ذکر خاطراتی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس،ارزش واقعی کار شهدا را نشان داد و این دوران 8 سال دفاع مقدس کشورمان را از مهم ترین حرکت های تاریخ اسلام دانست و اضافه کرد که مثل شهدای ما را هیچ کجای دنیا نمیتوان یافت.
درپایان ، مراسم با مداحی دلنشین آقای محمدی پایان یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر: