آخرین اخبار
کد خبر: ۹۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
همزمان با سالروز شهادت شهید سید محمد صادق دشتی گرامیداشت یاد و خاطره رشادتها و ایثارگر یهای این شهید جهادگر در مقابل درب منزل شهید با حضور مسئولین شهرستان همرزمان شهید دشتی و هم محله ای های ایشان در برنامه ای تحت عنوان آبروی محله برگزار گردید .

دکتر حبیب احمد زاده یکی از دوستان و همرزم سید محمد صادق دشتی ، در خاطره ای ماجرای شهادت این شهید را چنین معرفی می کند :

ماجرا از آنجا اغاز شد که بعد از چند سال که از شروع جنگ گذشته ، خانواده شهدای ابادان در سال پنجم جنگ اجازه پیدا کردند تا به گلزار شهدای این شهر رفت و آمد پیدا کرده و به سرمزار بچه‌هایشان بروند ولی ناگهان در یک عصر پنجشنبه‌ ، این محوطه به شدت زیر آتش قرار گرفته و تعدادی از این خانواده‌ها زخمی و حتی قبر چند شهید مورد اصابت قرار گرفته و به پیکر شهدا آسیب وارد شد .

طبق تحقیقاتی که به عمل آمد متوجه شدیم آتش توپخانه‌ دشمن توسط دکل عظیمی که در آن سوی رودخانه بود هدایت و گرا دهی می شد ، و دیدبان با دادن گرای دقیق منطقه را زیر آتش خمپاره می گیرد . آن منطقه در حوزه استحفاظی متعلق به ارتش بود ، از آنها درخواست عمل کردیم که گفتند دستورالعملی ندارند، به سپاه آبادان هم مراجعه کردیم که آنجا هم جواب درست و حسابی به ما ندادند و نتیجه‌ای نگرفتیم، از تیپ هفتاد و دو محرم که در حال انحلال و واگذاری تانک‌هایش به یگانی دیگر بود تانکی را بدون اجازه آنها برداشتیم و سروقت دکل دشمن رفتیم ولی بدلیل نداشتن سکوی شلیک کاری نمی‌توانستیم بکنیم پس به جهاد فارس مستقر در آبادان مراجعت کردیم مسول جهاد جوانی بود بنام سیدمحمدصادق دشتی. بی‌درنگ پذیرفت تا زیر دید و تیر مستقیم دشمن سکوی برای شلیک تانک به سمت دکل برایمان بسازد ، زیر آتش شدید توپخانه آن سکو را ساخت ولی کوتاه بود ، با درخواست مجدد ما برای افزایش ارتفاع آن دوباره با لودر به سر وقت سکو رفت و ولی این بار که دیگر موقعیت سکو لو رفته بود و دیده‌بان دشمن به شدت روی آن نقطه حساس شده بود با دیدن لودر ، در حال خاکریز زدن با دادن گرای دقیق آن نقطه ، حجم سنگین آتش توپ و خمپاره را به سمت موقعیت شهید دشتی هدایت کرد . فردا صبح موقع انهدام دکل دیدبانی متوجه ریخته شدن مقداری خون کنار سکو شدیم و با خودمان گفتیم حتما یکی از بچه ها زخمی شده تانک را سکو بالا بردیم و حسین جلی‌زاده با سرعت چندین گلوله به سمت دکل شلیک کرد دکل در فاصله چهار کیلومتری ما قرار داشت که با گلوله سوم یا چهارم بود که همراه با دیده بانش مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد . بعد از انهدام کامل دکل دیدبانی دشمن فهمیدیم آن خون که پای سکو ریخته بود متعلق به شهید دشتی بود که با اصابت ترکش به سینه اش همانجا شهید شده بود .

سردار سرلشکر احمد سوداگر بعد از عملیات والفجر هشت مرا خواست و گفت انهدام آن دکل به طور ناخواسته باعث شد که دشمن نتواند تردد نیروهای ایران را در جاده خسروآباد بین آبادان و اروندکنار تحت نظر داشته و پی به نیت ما برای عملیات در آن منطقه ببرد . که این کار ثمره ایثار و از خودگذشتگی بی‌نظیر شهید سید محمد صادق دشتی در زدن آن سکو زیر آتش مستقیم دشمن بود و لاغیر.

نام:
ایمیل:
* نظر: