آخرین اخبار
کد خبر: ۹۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی در فارس؛
محمدعلی الفت پور گفت: مذاکرات با آمریکا در هیچ دوره ای برای ایران منفعتی نداشت.
محمدعلی الفت پور در جمع دانشجویان بسیجی دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی در رابطه با چرایی واقعه سال 88 بیان کرد: در سال 88 برنامه ریزی شده بود تا چیزی شبیه انقلاب مخملی رخ دهد و تا شب واقعه مسئولین هم این اتفاق را پیش بینی نمی کردند،مگر چه چیز هایی گفته نشده است که با یک جرقه این همه جمعیت معترض وارد خیابان می شوند؟چرا این اتفاق رخ می دهد؟
الفت پور در ادامه گفت:بستر اجتماعی فراهم بوده وهمچنان ادامه دارد و اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم که چرا این اتفاق افتاده است این است که یک اتفاق از نظرروانی رخ داده که مردم تغییر موضع می دهند.
وی تغییر موضع مردم را عدم روشنگری و فراموش کاری مردم دانست و در ادامه بیان کرد: متاسفانه ما روشنگری نکردیم که چه کسانی دربرهه های زمانی چه بازی هایی کردند و رودرباستی کردیم و نمونه بارز آن اتفاقی است که در فیلم انتخاباتی آقای کروبی می افتد و آقای کرباسچی بخاطر فقر و فشار طبقاتی در این فیلم گریه می کند و به دلیل اینکه مردم فراموش کار هستند این کار را انجام داد.
محمدعلی الفت پور در جمع دانشجویان بسیجی اذغان داشت:ما بدیهیات را نمی دانیم و وارد فضای سیاسی می شویم و یک دلیل آن غرور است و این غرور باعث شده بسیاری از چیزها را نبینیم در صورتی که اگر بخواهیم تحلیل کنیم باید ریزجزئیات را بررسی کنیم
وی از کنار تاریخ گذشتن را فریب کاری دانست و در ادامه عنوان نمود:برای قرارداد الجزایر امام(ره)4شرط گذاشتند ولی هیچکدام انجام نشد و در طول تاریخ کسانی از جمله بنی صدر،بازرگان و... بودند که می گفتند ما می فهمیم ولی آقا نمی فهمد و نتیجه اش را هم دیدیم.
الفت پور مذاکره با آمریکا را بدون منفعت دانست و تشریح کرد: و در هر دوره ای که با آمریکا مذاکره کردیم برای ما هیچ منفعتی نداشت و در بحث هواپیماهایی که می خواهند به ما بدهند می گویند در آسمان این چند کشور نباید پرواز کند.
وی در رابطه با مسئله شورایی شدن اظهار داشت:منتظری در اوایل انقلاب موافق شورایی شدن بود ولی بعد نظرش عوض شد ولی برخی هنوز نظرشان شورایی شدن است و بدین صورت مطرح می شود که چه کسانی مخالف شورایی شدن هستند و بایستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: