گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۹۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
بزرگترین تجمع مردم ممسنی در روز عاشورا
همزمان با روز دهم محرم، عزاداران حسینی در مظلومیت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) و یاران با وفای امام سوم شیعیان اشک ماتم ریختند. در این روز دسته های عزاداری ممسنی با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) وارد حرم امامزده درب آهنین شدند و با به نمایش گذاشتن عشق و ارادت خویش به ائمه معصوم، یاد آنها را گرامی داشتند.
به گزارش تنویرسپاه ناحیه ممسنی

همزمان با روز دهم محرم، عزاداران حسینی در مظلومیت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) و یاران با وفای امام سوم شیعیان اشک ماتم ریختند.


در این روز دسته های عزاداری ممسنی با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) وارد حرم امامزده درب آهنین شدند و با به نمایش گذاشتن عشق و ارادت خویش به ائمه معصوم، یاد آنها را گرامی داشتند.


دسته های عزاداری از نقاط مختلف شهر پس از پیمودن مسیرهای طولانی وارد حرم مطهر  می شدند و با طواف بر دور حرم سید محمد علاء الدین علیه السلام ، در مصیبت شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری می کردند.


تمامی معابر عمومی منتهی به حرم مملو از عزادارانی بود که با زمزمه های «یا حسین» و «یا اباالفضل» دل هایشان را به کربلای معلی متصل میکردند.

برخی از بانوان پارچه های سبز و مشکی بر روی زمین و زیر پای عزاداران پهن میکردند تا آنها را به خاک پای عزاداران حسینی متبرک کنند و به یادگار نگه دارند.

 هر دلداده و دلسوخته مکتب اهل بیت(ع)، زمزمه کنان، عشق حسین(ع) را در تمام وجودش جاودانه کرده است و با زبان اشک و ناله با سید و سالار شهیدان نجوا می کند.

 همه ی قشرها اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و بزرگسال از گوشه و کنار این شهر آمده اند تا این مصیبت عظیم را به امام زمان(عج)  تسلیت گویند.

نه تنها مردم بلکه خود شهر نیز همزمان با دهمین روز  از ماه محرم بیرق عزا بر تن کرده است و هر کوی و برزن با پرچم های سیاه به نام اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیتش تبرک شده است و ایستگاه های صلواتی از مردم پذیرایی می کنند.

مردم به صورت خودجوش زباله های تمام معابر و خیابان ها را جمع آوری می کنند تا زیبایی فرهنگ نذری بیشتر جلوه پیدا کند. عزاداران خود را دوست دار طبیعت می دانند و برای حفظ محیط زیست تلاش می کنند.

نماز ظهر امروز نیز عاشورایی بود و دسته های عزاداری با شرکت در نماز جماعت به حجت الاسلام محمد یعقوبی امام جمعه ممسنی اقتدا کردند.

عاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنیعاشورای حسینی در ممسنی
نام:
ایمیل:
* نظر: