آخرین اخبار
کد خبر: ۹۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
دست داده در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم:
کارگاه بصیرتی با موضوع غافل بشویم کوفی شده ایم با سخنرانی حجت السلام دست داده در سالن کنفرانس سایت پردیس به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد.
کارگاه بصیرتی با موضوع غافل بشویم کوفی شده ایم با سخنرانی حجت السلام دست داده در سالن کنفرانس سایت پردیس به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد.


حجت السلام دست داده علاوه بر مباحث پیرامون مقایسه ی جامعه ی کوفیان با جامعه ی امروز  به چهار ویژگی برجسته ی کوفیان1- زمان شناس نبودن2-عدم معرفت واقعی به امام زمان3-عدم شناخت هدف امام زمان خود 4- آفت کوفیان(پول پرستی) اشاره کرد.

دست داده در رابطه با اولین ویژگی برجسته کوفیان بیان کرد:کوفیان درک درستی از موقعیت نداشتند و نمی دانستند چه موقع باید اعتراض کنند و چه زمانی سکوت پیشه کنند از جمله بلایای جامعه ی امروزی  که سکوت بی موقع ما و عدم پاسخ به اتفاقات ناگوار اطراف که آن را فساد می بینیم اما سکوت می کنیم ،ما اهل قلم زدن و داد زدن نیستیم و باید از این بر حذر بود.

وی در رابطه با عدم معرفت واقعی به امام زمان اظهار داشت:بسیاری از کوفی ها امام حسین (ع)را دوست داشتند و چه بسا قاری قرآن بودند و نماز شب می خواندند اما امام زمانشان را نشناختند و همین باعث شد در مقابل امام زمان خود بایستند.
اما ما چقدر امام زمانمان را میشناسیم؟آیا ما هم هنگامی که امام زمانمان از ما یاری می خواهد به یاریش می شتابیم و یا ناخواسته رد میکنیم؟
حجت الاسلام دست داده عدم شناخت هدف امام زمان در عصر کوفیان را عدم بصیرت و آگاهی دانست و در ادامه گفت:اهل کوفه هدف امام زمان خویش را درک نکردند و از آن آگاه نبودند همین باعث شد که فکر کنند امام حسین(ع) برای حفظ جان خویش از آن ها کمک می خواهد حال آنکه امام برای نجات جان وعاقبت به خیری آن ها  استمداد می طلبیدند و این یعنی عدم بصیرت و آگاهی.
وی کوفیان را دنیا پرست مورد خطاب خود قرار داد و در رابطه با چهارمین ویژگی برجسته کوفیان اذغان داشت: کوفیان امام حسین (ع) را دوست دارند اما دنیا را بیشتر،عده ای امام را به هیچ فروختند و عده ای به سبدی خرما و عده ای به هزاران سکه.
تاوانی که در کربلا داده شد در هیچ جا داده نشده است.
 دست داده کوفه و کوفیان را فقط متعلق به زمان امام حسین (ع) ندانست و در ادامه خاطر نشان کرد:اگر بخواهیم امام زمانمان را بشناسیم و پیرو ایشان باشیم باید از بعضی افکار و تعصبات کورکورانه دوری کنیم و تاریخ را بشناسیم،هر تحلیلی را نپذیریم و تحلیل های درست از منابع معتبر را دنبال کنیم و اگر می خواهیم سرباز امام زمان باشیم پس باید کوفه و تفکر کوفی را بشناسیم.
                                 
نام:
ایمیل:
* نظر: