آخرین اخبار
کد خبر: ۹۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس خبر داد:
مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی، هنری دانشجو با عنوان ققنوس در این استان خبر داد.

کاظم اسماعیلی شعار در جمع مسئولان فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با بیان اینکه نقش دانشجو به ویژه دانشجویان بسیجی در پیشبرد فرهنگ و هنر جامعه و اعتلای فرهنگی هنری و جریان سازی در این زمینه حائز اهمیت است اظهار داشت: امتیاز جامعه دانشجویی این است که نه تنها به دنبال بروز استعداد  هنری است بلکه با رصد جامعه، نقاط ضعف و قوت را می شناسد و در راستای نیاز جامعه اثر فرهنگی و هنری تولید می کند.

وی افزود: شکوفایی استعداد های هنری دانشجویان عمل به در خواست مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) مبنی بر" استفاده از ابزار هنر در جذب مخاطب " و استفاده از این هنرمندان در بسیج دانشجویی دانشگاه ها است.

اسماعیلی شعار از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری با عنوان ققنوس ویژه دومین یادواره سرداران و 384 شهید دانشجوی فارس به همت بسیج دانشجویی این استان خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه اسلامی، ایران پایگاه تمدن اسلامی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی و مطالبات صنفی دانشجویی از محورهای جشنواره است.

وی شناسایی، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های تخصصی هنری و شکوفایی استعداد های هنری دانشجویان متعهد و انقلابی با استفاده از بستر بسیج دانشجویی در راستای تاثیر گزاری بر فضای فرهنگی، هنری جامعه را از اهداف جشنواره ققنوس عنوان و خاطرنشان کرد: محور دانشگاه اسلامی شامل علوم انسانی اسلامی، وضعیت موجود، وضعیت مطلوب، غایت علم در اسلام و غرب، حکمت اسلامی و حکمت غربی، میزان تحقق انقلاب فرهنگی، هنر دینی و هنر قدسی، هنر غربی و مدرنیته، هنر از نگاه امام خمینی (ره ) و امام خامنه ای (مد ظله العالی) است.

 

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه محور جشنواره با عنوان ایران پایگاه تمدن اسلامی شامل خدمات متقابل ایران و اسلام، فرهنگ های بومی و آموزه های اسلامی، رسم ها و اندیشه های برگرفته از اندیشه دینی، هنر ها، آوا ها و نواهای محلی منطبق بر اندیشه دینی، سبک زندگی بومی محلی منطبق بر احکام دینی و آیین های ازدواج و عزاداری در ایران اسلامی می شود ادامه داد: محور جمعیت نیز شامل جمعیت، توسعه انسانی واقتصاد،ارتقای پویای، بالندگی و جوانی جمعیت، موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، جایگاه مادران و توجه به مشکلات و نیاز های روحی و مادی مادران، تحکیم بنیان و پایداری خانواده، فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان، توانمند سازی جمعیت در سن کار با فرهنگ سازی و اصلاح و تقویت آموزش عمومی و تخصصی، نقش نیاز مندی های  جغرافیایی و محیط زیست در افزایش و پویایی جمعیت و تقویت مولفه های هویت بخش ملی ایرانی اسلامی انقلابی و ارتقای وفاق و همگرایی اجتماعی می شود.

 

اسماعیلی شعار، ملزومات فرهنگ اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و هنر، فاصله طبقات، رابطه دانشگاه و بازار کار، شرکت های پژوهش محور،اقتصاد مقاومتی و قاچاق کالا،اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی،اقتصاد مقاومتی و مصرف زدگی و نفوذ اقتصادی، فرهنگی را از جمله عنوان های محور اقتصاد مقاومتی برشمرد و بیان کرد: محور عدالت اجتماعی شامل اشرافی گری مسئولان و حقوق های غیر متعارف، سبک زندگی مدیران جامعه اسلامی، نسبت اسلام و سرمایه داری، عدالت یا مساوات،  سبک زندگی مدیریتی امام علی (ع) و معصومین(ع)، سبک زندگی مدیریتی امام خمینی (ره ) و امام خامنه ای (مد ظله العالی)، مطالبه گری در خصوص ساده زیستی مسئولان و برخورد با مفاسد اقتصادی می شود.

 

وی با بیان اینکه بخش های مسابقه شامل موسیقی اعم از سنتی، محلی، مقامی و تلفیقی است افزود: بخش هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، پوستر، عکس، کاریکاتور، نقاشی و بخش ادبیات شامل شعر و داستان کوتاه است.

 

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه بخش فیلم مسابقه شامل فیلم کوتاه، فیلم نامه نویسی، فیلم های موبایلی، نماهنگ، فیلم، مستند و انیمیشن می شود ادامه داد: بخش تئاتر مسابقه نیز شامل نمایش نامه نویسی، تئاتر خیابانی و استندآپ کمدی است.

 

اسماعیلی شعار با اشاره به ضوابط جشنواره گفت: در بخش استند آپ کمدی، اثر باید حداکثر در 15 دقیقه و به صورت ضبط شده  با یک یا چند دوربینه ارسال و در بخش موسیقی تلفیقی، آثار باید تنظیم پاپ اما بر اساس موسیقی ایرانی  ساخته شود.

 

وی با بیان اینکه در بخش نمایشگاه، آثار باید تایپ شده و بر روی کاغذ A4و در بخش نمایشگاه نیز به صورت ضبط شده بر  روی  لوح فشرده تحویل دبیر خانه شود.

دبیر جشنواره ققنوس فارس با بیان اینکه در بخش  موسیقی، آثار باید با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدا، ولایت  و جبهه مقاومت باشد اضافه کرد:  سبک های موسیقی غربی مثل پاپ، ترنس، جاز  و راک  در آثار ارسالی پذیرفته نمی شود  حتی اگر با موضوعات جشنواره  همخوانی داشته باشد.

اسماعیلی شعار با بیان اینکه آثار بخش موسیقی به صورت ضبط شده  و بر  روی لوح فشرده با فرمت های MP3وwav و wma به دبیر خانه تحویل داده شوند خاطرنشان کرد: به سه نفر نخست هر رشته در مرحله استانی جوایزی اهدا و نفر اول هر رشته نیز به مرحله کشوری اعزام می شود.

وی با بیان اینکه نمایش آثار به مدت 1 روز و در یکی از دانشگاه های استان انجام خواهد شد افزود: دانشجو بودن صاحب اثر، همخوانی موضوع اثر با محور های ذکر شده در جشنواره، رعایت استاندارد های ارسال آثار  از معیار های لازم برای داوری و بازبینی آثار است و نفرات شرکت کننده علاوه بر ارسال آثار خود، باید فرم  ثبت نام را نیز تکمیل و به مدیریت فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس ارسال کنند.

دبیر جشنواره ققنوس با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در جشنواره آثار خود را تا 30 دی ماه سال جاری به پست الکترنیکی ghoghnousehonar@chmail.ir یا به دفاتر و حوزه  های بسیج دانشجویی در دانشگاه های استان  فارس ارسال کنند اظهار داشت: مدیریت فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس واقع در شیراز، میدان امام حسین(ع) به عنوان دبیرخانه جشنواره با شماره تماس 07132343330 و 09176008401 پاسخگوی علاقمندان خواهد بود.





انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: