آخرین اخبار
کد خبر: ۹۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری؛
کریمی گفت:رسالت اصلی بسیج دانشجویی در برهه کنونی انجام کار تئوریک اندیشه ای با بازخوانی سیر تاریخی دشمنی های ریشه ای از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی جهت بازگردانی حافظه تاریخی فراموش شده است.
مرتضی کریمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری در رابطه با هفته بسیج بیان کرد: بسیج شجره طیبه ای است که ریشه در خط اصیل امتداد ولایت دارد،شجره طیبه ای که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هدف حراست تعقلی از حکومت الله در زمين بنیاد نهادند و با توجه به نیاز صعود جامعه مهدوی در راستای تعمیق معارف ظهور،امام راحل با جهان بینی منحصر به فرد خود، فرمان به تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه دادند که منشاء برکات فراوان درکشورعزیز اسلامی ما شده است.

 کریمی اظهار داشت: شرایط خاص جامعه اسلامی قبل از ظهور با وجود تیرهای زهر آلود دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نیاز به نیروی مجاهد انقلابی دارد و این نیروی مجاهد انقلابی که وظیفه نورافشانی جاده تاریک حوادث را دارد شجره پاک بسیج نام دارد که از ابتدای نهضت با عزمی جهادی همیشه آماده در صحنه مشغول خدمت بوده است.


وی عنوان نمود: در حوزه جامعه دانشگاهی، بسیج دانشجویی به عنوان پرچمدار این مهم نقش آفرین است و در شرایط کنونی که  انقلاب عزیز اسلامی در آستانه به احتزاز در آوردن پرچم زیبای یا مهدی ادرکنی بر قله افق شرق و غرب است.


کریمی بیان کرد: جریانی خزنده در داخل کشور که  با مهره خاکستری نفاق به دنبال اقتدا به سردمداران کفر،تفکر اصیل اسلامی-انقلابی را نشانه رفته اند و جریانی انحرافی که خطری سخت بشمار می آید و حال با شرایط فوق الذکر بیش از همه وظیفه بسیج دانشجویی در قبال توده مردم تبیین ساختاری-تحلیلی این تفکر مسموم و غیر اصیل جهت برون رفت از این امتحان سخت است.
 

وی رسالت اصلی بسیج دانشجویی در برهه کنونی را  انجام کار تئوریک اندیشه ای با بازخوانی سیر تاریخی دشمنی های ریشه ای
از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی جهت بازگردانی حافظه تاریخی فراموش شده دانست و در ادامه خاطر نشان کرد:از دیگر رسالت های بسیج دانشجویی  تبیین اصیل وقایع همراه با راهکار های اجرایی معقول در دستور کار است که نیاز به عزمی "مقداد" گونه دارد.
 

کریمی در رابطه با ارتباط بسیج دانشجویی با دیگر تشکل ها افزود: در محیط ترازِ دانشگاه وظیفه بسیج دانشجویی تربیت نیروی های آخر الزمانی جهت یاوری موعود می باشد که این مهم با سربازی ولایت مطلقه فقیه میسر است و بسیج دانشجویی از تشکل های مختلف در دانشگاه که دغدغه انقلابی دارند در چارچوب قانون حمایت کرده و زیر لوای پرچم مقدس جمهوری اسلامی با تمرکز بر کلمه الله به سربازی ولایت می پردازد.

وی گفت: بسیج دانشجویی با عنایت خاصه حضرت زهرا در مسیر تبیین گفتمان غالب جهاد کبیر قرار گرفته ولی هنوز با آرمان شهر فاصله زیادی داریم و با توجه به قرار گرفتن در پیچ تاریخی سرنوشت ساز جمهوری اسلامی نیاز مبرم به شرح واژه های کلیدی منظومه عظیم خط امام و رهبری حس می شود و بازخوانی شبه کلماتی چون خط امام، بصیرت، جهاد اکبر، جهاد کبیر، ایستادگی، مقاومت و... زمانی میسر است که توالی منطقی ایجاد ارتباط بین آن ها درک شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری بزرگترین رسالت بسیج دانشجویی در راستای تبیین را  ايجاد افق روشن جهت تفهیم این واژه ها دانست و در ادامه گفت:این رسالت  با دید جزیی میسر نیست و نیاز به بررسی روش مند محور های مختلف است.
نام:
ایمیل:
* نظر: