آخرین اخبار
کد خبر: ۹۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
ترابی در کارگاه نتایج و پیامدهای برجام:
ترابی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: وظیفه ی ما افزایش آگاهی و بصیرت که مهم ترین وظیفه ی دانشجو در این مسیر است و با افزایش بصیرت و گفتمان سازی می توان به بهبود شرایط کمک کرد.
کارگاه نتایج و پیامدهای برجام در روز  سه شنبه مورخ دوم آذر ماه در سالن آمفی تئاتر سایت دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد.


در این کارگاه، ترابی کارشناس تحریم و کارشناسی ارشد روابط بین الملل ضمن دلایل اصلی نیاز به مناظره،تحریم بانکی مالی را به عنوان اصلی ترین دلیل دانست و اظهار داشت: ما به خاطر آن راضی به مذاکره شدیم  که این مشکلات راه حل داخلی داشت و به جای  راه حل در خارج از کشور باید آن را در داخل حل می کردیم.

کارگاه-(4).jpg


وی با  بیان اینکه همیشه در مناظرات ما چیزی می دهیم تا چیزی به دست آوریم خاطرنشان کرد : در واقع برجام از ما چیزهایی گرفت و در عوض چیزهایی داد که مقصود و مطلوب اصلی ما نبودند،در واقع ضرر برجام بسیار بیشتر از سود جزیی آن است.

ترابی بیان کرد:  بانک های بزرگ هرگز حمایت های آمریکا را به خاطر ایران از دست نمی دهند و از طرفی در صورت مشارکت با نهاد های خارج شده از تحریم مثل بانک مرکزی،ارزی که در این مشارکت وارد کشور می شود اگر در نهایت به یکی از ارگان های جزء لیست تحریم برسد تمام این سلسله مراتب از آن نهاد خارجی که با ما همکاری کرده تا بانک مرکزی و تمام ارگان هایی که این ارز بین آن ها چرخید،تحریم می شوند پس نهاد های خارج شده از تحریم یا خودشان هم تحریم می شوند یا باید با ارگان های تحریم شده قطع ارتباط کنند واین یعنی 'خود تحریمی' و دو دستگی در نهاد های کشور.


وی در پایان گفت:این است هوشمندی آمریکا و نتیجه ی اعتماد به آن ها واما وظیفه ی ما افزایش آگاهی و بصیرت که مهم ترین وظیفه ی دانشجو در این مسیر است و با افزایش بصیرت و گفتمان سازی می توان به بهبود شرایط کمک کرد.
 
کارگاه2.jpgکارگاه3.jpgکارگاه4.jpg
نام:
ایمیل:
* نظر: