یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
با تلاش حوزه مقاومت بسیج شهید سرافراز؛
در این مراسم معنوی که به یاد 8 شهیدبزرگوار این پایگاه برگزار شد، با اجرای چند برنامه فرهنگی یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شد و مردم بار دیگر با آرمانهای شهدا و امام راحل(ره) تجدید پیمان کردند.

به گزارش تنویر؛ همزمان با شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) دومین یادواره شهدای پایگاه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) با حضور فرماندهان محترم سپاه ناحیه نی ریز و پاسارگاد،مسئولان شهرستان،پاسداران و بسیجیان ،خانواده معظم شهدا و ایثارگران،آحاد مردم ، فرماندهی و شورای اجرایی حوزه مقاومت بسیج شهید سرافراز در مسجد امام جعفرصادق(ع) روستای نصیرآباد برگزار گردید.

در این مراسم معنوی که به یاد 8 شهیدبزرگوار این پایگاه  و با حضور روحانیت معزز حضرت حجت الاسلام والمسلمین فال اسیری، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان نهادها و سازمان ها برگزار شد، با اجرای چند برنامه فرهنگی با اجرای مجری توانمند برادر بسیجی قاسم زارع یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شد و مردم بار دیگر با آرمانهای شهدا و امام راحل(ره) تجدید پیمان کردند.

اجرای سرود در وصف شهدا، خاطره گویی رزمندگان دوران دفاع مقدس،قرائت دکلمه توسط برادر بسیجی محمدصادق زارع فرزند شهید محمدرضا زارع، مداحی در وصف شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از برنامه های برگزار شده در این یادوراه بود.

ادامه این مراسم با سخنرانی روحانیت معزز حضرت حجت الاسلام والمسلمین فال اسیری همراه بود.ایشان ضمن اشاره به این صحبت مقام معظم رهبری که (ارزش شهادت بالاترین ارزشهاست و زمان، همه چیز به جز خون شهید را کهنه میکند)درباره ارزش شهدا گفت: ما باید برویم تحقیق کنیم و ببینیم شهدای عزیزمان چکار انجام دادند تا توانستند به این مقام بلند شهادت دست پیدا کنند.

وی همچنین افزود:امروز ما هر چه داریم از برکت خون پاک شهیدان است و شهدا حماسه سازانی بودند که با ازخود گذشتگی و رشادت، ضامن بقا و حفظ استقلال و آزادی نظام اسلامی شدند.

ایشان با قرائت و بیان آیه *من المؤمنين رجال صدقوا ما عهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا* (بعضى از مومنان مردانى هستند كه بر هر چه با خدا عهد بستند وفا كردند، پس بعضى شان از دنيا رفتند، و بعضى ديگر منتظرند و هيچ چيز را تبديل نكردند) گفت: شهیدان رفتند و درس ایثار، ایستادگی و شهادت را به ما آموختند و ما نیز باید با ترویج و تبیین دستاوردهای شهدا به جوان و نوجوانان آینده این نظام و انقلاب را بیمه کنیم.وظیفه امروز همه ما و برای پیدا کردن راه درست و روشن در مسیر زندگی پیدا کردن صفات شهدا برای استفاده در زندگی روزمره است.

وي درپایان به ترويج فرهنگ ايثاروشهادت در جامعه تاكيد كرد وگفت: در این يادواره ها باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم تا جوانان ما بدانند که شهدا برای چه هدف و آرمانی جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.باید با برگزاری یادواره ها و یادمان های شهدا ، نسل جوان را در جریان رشادت ها و نقش رزمندگان دفاع مقدس قرار داد.

ادامه این مراسم میزبان مداحی و خاطره گویی یادگار هشت سال دفاع مقدس برادر بسیجی سمیع یزدانی بود.

هادی مظفری فرمانده حوزه شهید سرافراز هدف از برگزاری این یادوراه را ترویج فرهنگ ناب شهادت و تلاش جهت انتقال فرهنگ ناب شهادت به نسل امروزی به ویژه نوجوانان و جوانان و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا عنوان کردند.

وی افزود:رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس حماسه ها آفریده اند و لازم است همیشه دلاورمردیهای آنان را یاد کرد.شهدا صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و سربلندی کنونی ایران اسلامی حاصل فداکاری های این عزیزان است.

پایان این یادواره با نماز جماعت مغرب وعشا همراه بود.گفتی است؛ قبل از شروع این یادواره فرمانده سپاه ناحیه نی ریز به همراه مهمان ویژه این یادواره جناب سرگرد متقی پیشه فرمانده سپاه ناحیه پاسارگاد،فرمانده و شورای اجرایی حوزه شهید سرافراز و خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حضور در بقعه خواجه احمد انصاری قبور مطهر شهدا را گلباران،عطرافشانی و غبارروبی نمودند.


http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/111.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/331.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/41.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/55.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/77.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/66.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/81.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/101.jpg

نام:
ایمیل:
* نظر: