آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
حجه الاسلام رضوی در شب شهادت امام حسن (ع) : صلح امام حسن (ع) به عنوان یكی از مهمترین و چالشی‌ترین بحث های تاریخ تشیع شناخته می‌شود

حجه الاسلام  رضوی در شب شهادت امام حسن ع در مورد چرایی صلح امام حسن فرمدند : صلح امام حسن (ع) به عنوان یكی از مهمترین و چالشی‌ترین بحث های تاریخ تشیع شناخته می‌شود.اینكه چرا امام حسن صلح كرد شاید سوالی باشد كه در ذهن برخی پدید آمده باشد. همچنانكه این سوال بسیار درباره قیام امام حسین (ع) و دلایل آن مطرح می شود.


ایشان در مورد تحمیل صلح به امام حسن نیز بیان داشتند که :از مهمترین مشكلات عصر امام حسن (ع) و موانع رسیدن به اهداف آن حضرت، فقدان جبهه نیرومند و متشكل بود. جنگ‌های پی در پی جمل، صفین و نهروان میان مسلمانان، آنها را خسته كرده بود و شاید بسیاری از آنها پس از شهادت امام علی (ع)٬ دیگر میلی به جنگ نداشتند. چنددستگی ها میان مسلمانان و روسای قبایل تا آنجا پیش رفت كه عده ای نامه به معاویه نوشتند و حمایت خود را از خلافت او اعلام كردند.


با این حال امام حسن (ع) سپاهی شانزده هزار نفری را ترتیب می بیند تا برای جنگ با نفاق و معاویه آماده شوند. اما دیری نمی گذرد كه جمعیت دوازده هزار نفری این سپاه به نیروهای دشمن می پیوندند. آن هم به طمع پول و مقام و دنیاطلبی.


در ادامه عاشقان اهلبیت به عزاداری و سینه زنی پرداختند



نام:
ایمیل:
* نظر: