آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
قزلسفلی تشریح كرد:
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس در تشریح ویژگی‌های دانشجوی طراز انقلاب اسلامی، عدم محافظه‌كاری، داشتن روحیه انقلابی، مطالبه‌گری و پرسشگری، تحصیل علم و استكبارستیزی را از مهم‌ترین این ویژگی‌ها دانست.
اسماعیل قزلسفلی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۶ آذرماه به تبیین ویژگی‌های دانشجوی طراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دانشجوی طراز انقلاب اسلامی باید یك به مجموعه آرمان‌های انقلاب اسلامی كاملاً وفادار و پایبند باشد، محافظه‌كار نباشد و روحیه انقلابی و انقلابی‌گری در همه ابعاد كارهای او برجسته باشد.
وی، داشتن روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری را از ویژگی‌های اصلی یك دانشجو دانست و افزود: دانشجوی طراز انقلاب اسلامی باید این مسئله همیشه در دستور كار خویش قرار دهد و نسبت به سرنوشت مملكتش حساس باشد ضمن اینكه امید به آینده و اعتماد به نفس نیز در وجودش موج بزند.
دانشجوی طراز انقلاب اسلامی باید با نگاه راهبردی به مسائل انقلاب ورود كند
قزلسفلی با تأكید بر اهمیت توجه به مسائل راهبردی انقلاب اسلامی در تمام مسائل گفت: این دانشجو باید در مسائل فكری و اصلی انقلاب اسلامی ورود جدی داشته و با یك نگاه راهبردی در مسائل اصلی انقلاب اسلامی ورود كند و نسبت به آینده انقلاب اسلامی ضمن اینكه امیدوار است، حساس بود و برای اعتلای آن هم تلاش كند.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس با یادآوری اینكه درس خواندن و تحصیل علم از اساسی‌ترین ویژگی دانشجو است، گفت:‌ این مسئله نیز باید در سرلوحه اصلی كارهای دانشجو طراز انقلاب اسلامی باشد.
پیش زمینه تمام ویژگی‌های دانشجوی طراز انقلاب اسلامی، تقویت روحیه معنوی است
وی، اقدام به موقع، به هنگام و به اندازه در مسائل مختلف و در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های دانشجوی طراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: این دانشجو باید نسبت به مسائل اعتقادی و بنیه معنوی خویش حساس باشد چرا كه پیش‌زمینه تمام این مباحث و ویژگی‌ها تقویت روحیه اعتقادی و معنوی دانشجو است.
قزلسفلی با تصریح اینكه استكبارستیزی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی است، تأكید كرد: دانشجوی طراز انقلاب اسلامی باید استكبارستیز، عدالت‌خواه، آزادی‌خواه و آزاداندیش باشد.
نباید از ماهیت نامگذاری روز ۱۶ آذر غفلت كرد
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس در ادامه به فلسفه نامگذاری روز ۱۶ آذر به نام روز دانشجو اشاره كرد و گفت:‌ یكی از مهم‌ترین مسائلی كه باید در این روز بدان پرداخته شود، فلسفه نامگذاری این روز است كه در اعتراض به سفر نیكسون، معاون وقت رئیس جمهور آمریكا به ایران صورت گرفته است لذا ماهیت این روز استكبارستیزانه است كه معمولاً این مسئله مغفول می‌ماند و در این روز بیشتر به جشن و مسائل دیگر پرداخته می‌شود.
وی ادامه داد: گرچه مسائل دانشجویی بسیار مهم است اما نباید از ماهیت اصلی روز ۱۶ آذر كه همان تقویت روحیه استكبارستیزی است، غفلت ورزید.
نام:
ایمیل:
* نظر: