چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۳۵:۵۹
کد خبر: ۹۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
دبیر جشنواره دستاوردهای پژوهشی کشور خبر داد
دبیر جشنواره پژوهش کشور از شناسایی فارس به عنوان استان برتر پژوهشی خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، فریبا گودرزی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان و تقدیر از 40 پژوهشگر برتر فارس اظهار داشت: پژوهش نباید از نیازهای جامعه به دور باشد بلکه باید مسائل و مشکلات جامعه را مدنظر قرار داده در راستای اولویت‌های جامعه حرکت کند.

وی با بیان این که هر روز ما روز پژوهش است و باید با علم‌جویی توام باشد، افزود: نامگذاری هفته پژوهش برای آسیب‌شناسی و بررسی عملکرد پژوهشی مراکز علمی است وگرنه تمام 365 روز سال روز پژوهش است.

گودرزی خواستار حمایت جدی مسئولان ادارات از پژوهشگران و ایده‌ها پژوهشی شد و ادامه داد: وزارت علوم و تحقیقات اصلی‌ترین رسالت خود را حمایت از پژوهشگران می‌داند اما برای توفیق در این راستا به حرکت تمام دستگاه‌های دولتی و صنایع بخش خصوصی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: هفته پژوهش از سال 79 تاکنون با هدف آسیب‌شناسی و شناسایی موانع پیش روی پژوهش برگزار این مهم در استان‌ها نیز با قوت مرکز برگزار می‌شود.

گودرزی بیان کرد: در این راستا توانستیم تعاملی را با استانداری‌ها رقم زده، پیوند وزارت علوم با وزارت کشور را محقق سازیم چنانکه اکنون بلند پایه‌ترین مقام سیاسی استانها که استاندار است در راس برنامه‌های پژوهشی قرار گرفته و این امر برکات بسیاری برای استان‌های کشور داشته است.

وی در پایان ابراز داشت: استان فارس به عنوان استان برتر پژوهشی معرفی شده و طی هفته آتی در برنامه‌ای با حضور استانداران استان‌های برتر و متولیان امر پژوهش از این استان تجلیل به عمل می‌آید.

نام:
ایمیل:
* نظر: