جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۲۹:۳۷
کد خبر: ۹۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
رئیس بسیج هنرمندان کشور:
رئیس بسیج هنرمندان کشور از افتتاح نخستین خانه سرود و صنایع دستی هنرمندان کشور در شیراز همزمان با برگزاری سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج در این کلان‌شهر فرهنگی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، غلامرضا منتظری، رئیس بسیج هنرمندان کشور، عصر سه‌شنبه 16 آذر عصر در نشست خبری سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل خانه سرود، کادرسازی با اولویت سرود و آواهای انقلابی و  پاسخگویی به نیازهای مورد نیاز انقلاب اسلامی در مناسبت‌های مختلف است.

 

وی به برگزاری سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج اشاره و تصریح کرد: جشنواره سوم با عنوان ترنم بیداری است و در 20 محور برگزار می‌شود.

 

منتظری از محورهای جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج را قلمرو ارزش‌های اسلامی، مدافعان حرم، استکبار ستیزی و سایر موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: در جشنواره امسال حدود 570 اثر موسیقی در بخش‌های سرود، پاپ و موسیقی محلی و سنتی به دبیرخانه جشنواره راه یافته است.

 

وی با بیان اینکه در مقایسه با جشنواره سال گذشته 200 اثر افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در این جشنواره 400 شرکت‌کننده از سراسر کشور برگزیدگان آثار فاخر خود را در معرض ارزیابی قرار می‌دهند.

 

رئیس بسیج هنرمندان کشور گفت: آئین افتتاحیه این رویداد 26 آذرماه 95 در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار و پس از آن نیز ارزیابی گروه‌های شرکت‌کننده در 27 تا 29 آذر انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: برای ارزیابی و داوری جشنواره از کارشناسان متخصص دعوت شده و این افراد شامل حسین ده‌پیر، جمشید جم، هوشنگ جاوید، صدری، کاظمی، مهدوی، بابک رضایی، گلریز، مرتضوی، کیانی و سایر متخصصان عرصه موسیقی و سرودهای کشور هستند.

 

افتتاح اولين خانه سرود بسيج هنرمندان كشور در شيراز

رئیس بسیج هنرمندان کشور به جزئیات برنامه‌های جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره  برنامه شبانه است که از 26 آذر تا 29 آذر هر شب از ساعت 18 تا 20:30 در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود. در مراسم‌های شبانه علاوه براینکه هر شب دو سرود فاخر اجرا می‌شود از چهره‌های ماندگار موسیقی و انقلابی کشور تجلیل می‌شود.

 

منتظری از دیگر برنامه‌ها، را اجرای موسیقی توسط هنرمندان پیشکسوت انقلابی و حضور چهره برجسته موسیقی کشور است عنوان کرد و گفت: به دنبال این نیستیم از چهر‌ه‌های ملی تعریف کنیم بلکه به دنبال تبادل تجربه هستیم.

 

رئیس بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه اجرای سرود لبنان نیز از برنامه‌های جشنواره است افزود: امسال برای نخستین بار گروه سرود رضوی در جشنواره آواهای بسیج به اجرا پرداخته و از سال آینده بخش ویژه‌ای با رویکرد رضوی به محورهای جشنواره اضافه می‌شود.

 

منتظری به دستاوردهای 2 سال گذشته جشنواره ملی آواها و سرودهای انقلابی بسیج اشاره و تصریح کرد: از برکات موفق آن می‌توان به ساماندهی و آموزش کامل  64 گروه سرود در استان‌ها اشاره کرد. از دیگر دستاوردهای بعدی این رخداد، فراهم شدن زمینه شکل‌گیری نخستین منشور سرود و موسیقی بسیج هنرمندان کشور است.

 

وی بیان کرد: آموزش و کادرسازی از اهداف جدی جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته  اگر اثری دارای اشکال است، باید صادقانه رفع عیب شود تا گام بعدی محکمتر برداشته شود.

 


افتتاح اولين خانه سرود بسيج هنرمندان كشور در شيراز




 

 

 

انتهای پیام/ 224224

 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: