آخرین اخبار
کد خبر: ۹۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
جواد شریفی پیش از خطبه های نماز جمعه کنارتخته:
جواد شریفی در تریبون پیش از خطبه های نماز جمعه کنارتخته گفت: نجومی بگیران ذخائر پول های حرام در نظام هستند.
جواد شریفی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کنارتخته با اشاره به ارسال پیامک رئیس جمهور به مردم گفت: رئیس محترم جمهور در ایام مبارک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و همزمان با تمدید تحریم های 10ساله ایران توسط ایالات متحده آمریکا با ارسال پیامکی مردم را توصیه به آشنایی بیشتر مردم به حقوق شهروندی نموده اند ای کاش در این پیامک  اشاره ای نیز به  میلاد پیامبراسلام و هفته وحدت کرده بودند اما برای من دانشجو این پیامک چیزی جز تغییر فضای روانی جامعه از شکست برجام نیست اما با این حال بر اساس این حقوق شهروندی که ایشان توصیه به دانستن آن کرده اند سوالاتی مطرح می نمایم.


این فعال دانشجویی با اشاره به  ماده ۲۴ حقوق شهروندی که داشتن دولتی متعهد به راست‌گویی، درستکاری، امانت داری، عدم شتاب زدگی و مخفی کاری را حق شهروندان می داند، اظهار داشت: بر اساس صفات یک دولت در این ماده از حقوق شهروندی آیا گزارشاتتان به مردم در خصوص مراحل مختلف برجام از روی صدق و راستی بوده؟ آیا در برجام درست عمل کردید؟ آیا از دستاوردهای هسته ای کشور به خوبی امانت داری کردید؟ آیا شما در رابطه با برجام شتاب زده عمل نکردید؟آیا مردم را نامحرم نداستید؟ برای من دانشجو این ابهامات و سوالاتی است که در رابطه با برجام دارم.


وی با اشاره به قراردادهای نفتی به عنوان یک مطالبه و حق شهروندی خطاب به دولت گفت:  آیا گزارشاتتان به مردم در مورد قراردادهای نفتی از روی صدق و راستی بوده؟ آیا این قراردادها کار درستی بوده که شرکت های داخلی را به تعطیلی کشانده و صدها جوان را بیکار کرده است؟ آیا از ذخایر عظیم نفتی کشورمان به خوبی امانت داری کرده اید؟ آیا مردم را در رابطه با جزئیات قراردادها در جریان گذاشته اید یا آنها را نامحرم دانسته اید؟



این دانشجوی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در پایان خاطرنشان کرد: آقای روحانی ! فرمودید که هیچ کس در برابر قانون نباید نورچشمی باشد اگر این را قبول دارید که باید داشته باشید ، پس پرونده حقوق های نجومی به چه سرانجامی رسید؟ چرا پرونده افراد نجومی بگیر را به قوه قضاییه ارسال نمی کنید؟ چرا وقتی رهبری فرزانه انقلاب این ها را خائن می خواند در مقابل سخنگوی دولت آنها را ذخائر نظام می داند؟ اینها ذخائر پول های حرام در نظام هستند آقای رئیس جمهور پس نباید نورچشمی شوند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: