آخرین اخبار
کد خبر: ۹۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
وزیر اسبق اطلاعات:
وزیر اسبق اطلاعات گفت: با بدعهدی دشمن و فرجام برجام، مشخص شد آنان که دم از توهم توطئه می‌زدند تا چه حد در اشتباه بودند و اکنون باید از تئوری خود بازگردند.

حیدر مصلحی در همایش «جنبش مردمی سبز یا کرنش در برابر غرب» در دانشکده علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در شرایط امروز برخی مواضع و سخنان صریح حضرت امام را رها کرده و به خاطره گویی می‌پردازند تا بتوانند تفکر ایشان را منحرف کنند و این در راستای یکی از محورهای نفوذ دشمن است.

وی افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای ر اقدامی عجیب به تعریف و تمجید از امام پرداخته و به عنوان مثال یک خاطره عجیب از فردی نه چندان موقت نقل می‌کنند که ایشان گفته جام زهر برای وی شیرین بود و گویی تمام آنچه این سال‌ها در مورد مواضع امام برای برانداختن فتنه در جهان و نابودی استکبار و صهیونیزم بیان شده صحت نداشته است.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: برخلاف نسل سوم که امام را ندیده و می‌خواهند برایش امام دیگری بسازند برای نسل اول و دوم که امام را دیده‌اند و گفتا و رفتار ایشان را به‌وضوح در ذهن دارند برنامه دیگری طرح کرده و این‌گونه نعل وارونه می‌زنند که نباید از اصل مواضع امام غفلت کنیم و آن مواضع از نظر ایشان پاره‌ای مسائل مغشوش و مشوه است.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان به دنبال این هستند که نظام سرمایه‌داری را در ایران پیاده کنند درحالی‌که امام با این طرح‌ها و اشرافی‌گری ناشی از این تفکر مخالف بود که برخی وقتی در کاخ‌های کشورهای عربی قدم می‌زنند آب از لب و دهان انها راه می‌گرفت که چرا ما چنین کاخ‌هایی نداریم.

به گفته وی، از دیگر مصادیق غفلت، حسادت است و اینکه مسؤولان به جان هم بیفتند و دیگر این‌که عمداً راه امام کنار گذاشته شود و این استراتژی را از طریق نفوذ کلید می‌زنند.

مصلحی تصریح کرد: فتنه 88 بحث تحریف و نفوذ را به جد دنبال می‌کند در حوزه مسئولان و نخبگان طراحی می‌کنند که تغییراتی از بالا رخ دهد و همزمان خوش‌بین سازی مردم نسبت به دشمن درجه‌یک مستضعفین در همین حوزه دنبال می‌شود.

وزیر اسبق اطلاعات ابراز داشت: فردی به نام آقای موسویان چندی قبل ایران آمده و بازگشته و پیش‌تر در دستگاه امنیتی نظام مقامی داشته و در کتابی که نگاشته عنوان می‌کند دشمنی مردم ایران با آمریکا توهم است و این نوع حربه دقیقاً در حوزه نفوذ «سی آی ای» است.

وی یادآور شد: در آمریکا تشکیلاتی با عنوان شورای ملی ایرانیان وجود دارد که زیرمجموعه دستگاه اطلاعاتی آمریکا است و هفت پروژه طراحی کرده که در داخل ایران اجرایی شود و اکنون این فرد به ایران آمده و بازگشته و در کتاب خود اقداماتش را فهرست کرده و با تعجب کتاب وی به فارسی هم ترجمه و چاپ‌شده است.

مصلحی با بیان این‌که در بحث برجام برای ما مشخص شد که این‌ها که می‌گویند دشمنی با آمریکا توهم است چقدر اشتباه می‌کنند، افزود: در این راستا با خوشبین‌سازی مردم و هم حساس‌سازی افکار عمومی کار را پیش می‌برند چنانکه مرتب مذاکرات طولانی و تکرار می‌شد و اذهان عمومی شرطی شده بود این مسائل را دنبال کند و مرتب مسئولان ما را هم‌نشین شیطان بزرگ ببیند.

وزیر اسبق اطلاعات ادامه داد: وقتی فرانسه در مذاکرات می‌خواست امتیاز گیری کند آمریکاییان با چند انفجار فرانسه را سر جای خود نشاندند و آن را بر گردن تکفیریان انداختند تا درنهایت دو سال کار را ادامه داده و از این طریق حساسیت را در ذهن مردم ایران از بین ببرند که اگر دشمن و شیطان بزرگ است چگونه چند سال است با آن‌ها هم‌نشین شده و مذاکره می‌کنیم.

مصلحی سپس گفت: در دو سال گذشته به نیروهای ارزشی و از جمله قرارگاه خاتم‌الانبیا که تمام گره‌های صنعتی و عمرانی کشور را بازکرده هجمه شدید کرده‌اند که این اقدامات مکمل آن اقدامات در سطوح پایین جامعه است.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتباه محاسباتی را نیز در حوزه مردم، مسؤولان و نخبگان دنبال می‌کنند تا این اشتباه محاسباتی منجر به امتیازگیری شود.

مصلحی عنوان کرد: تغییر نظام فکری نخبگان و افراد تأثیرگذار از دیگر مواردی است که دشمن دنبال می‌کند چنانکه گفتمان و اصطلاحات امام (ره) را هدف می‌گیرند و دقت کنید اخیراً کلمه استکبار در ادبیات مسئولان کشور چند بار بکاررفته و به‌جای آن «ایالات‌متحده» یا «قدرت‌های جهان» چند بار مورداستفاده قرارگرفته است.

وی متذکر شد: کلمه استکبار بار معنایی دارد که وقتی آن را به کار ببری یعنی همواره باید آماده‌باشی امام وقتی قدرت‌های بزرگ جهانی را به کار بری در نهایت کدخدا را به ادبیات ذهن خود وارد ساخته‌ای.

می‌خواستند اسد را بگیرند مقاومت را نگاه دارند

مصلحی در ادامه گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا به فردی گفته بود اجازه دهید بشار برود ما قول می‌دهیم به مقاومت کاری نداشته باشیم درحالی‌که کار مقاومت مقابله با آمریکا است و این مسئولی که بحث کری را دنبال می‌کرد از ابتدا دچار اشتباه محاسباتی شده بود که این مقاومتی که با معامله با آمریکا آغاز شود از ابتدا ناقص‌الخلقه است.

وزیر اسبق اطلاعات تصریح کرد: در فتنه 88 همین تلاش برای ایجاد اشتباه محاسباتی باعث شد عامه مردم روی نخبگان و خواص پای بگذارند و از آنها عبور کنند.

مصلحی ادامه داد: در فتنه سفارت انگلیس حدود 250 کارمند آدم داشت که به جز 50 نفر انگلیسی مابقی در سطح کشور پراکنده بودند و شب‌هنگام طراحی می‌کردند کجا بروند و چه کنند و چه مذاکراتی با فعالان سیاسی انجام دهند.

وی بیان کرد: مشغول سازی مسؤولان به موضوعات غیر اولویت‌دار نیز بازی در زمین دشمن است چنانکه بسیاری امروز سؤال می‌کنند آیا خریداری هواپیما برای سه درصد مردمی که از آن استفاده می‌کنند در اولویت است.

نام:
ایمیل:
* نظر: