آخرین اخبار
کد خبر: ۹۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
مسئول بسیج دانشجویی واحدخواهران دانشگاه غیر انتفاعی اندیشه جهرم:
مسئول بسیج دانشجویی واحدخواهران دانشگاه غیر انتفاعی اندیشه جهرم گفت: ولنگاری فرهنگی نشان از انفعال فرد مسئول است و در هر صورت آشفتگی را در پی دارد.
صابری مسئول بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه غیر انتفاعی اندیشه جهرم در رابطه با ولنگاری فرهنگی اظهار داشت:  ولنگاری فرهنگی را باید اصطلاحی جدید در عرصه سیاست و فرهنگ ایران دانست و به معنای آن است که کسی تصور کند باید کاری را رها کند و این تفکر را داشته باشد که رها کردن یک امر کار درستی است.



وی ولنگاری را به نحوی شبیه به اصطلاح عربی ( لا ابالی ) رایج در ادبیات فارسی دانست و در ادامه بیان کرد: این به معنای اهمیت ندادن است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ( در فرهنگ باید روحیه آزاد اندیشی همراه با برنامه ریزی عادلانه وجود داشته باشد و با هدایت و کمک به رویش های خوب، جلوی ضربات فرهنگی گرفته شود.



مسئول بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه غیر انتفاعی اندیشه جهرم ولنگاری فرهنگی را نشان دهنده انفعال فرد مسئول مورد خطاب خود قرار داد و در ادامه افزود:چه در زمینه فرهنگی باشد یا در هر زمینه دیگری در هر صورت آشفتگی را با خود در پی دارد.



صابری گفت: مواردی از ولنگاری فرهنگی این است که هر کس خود را متولی و تصمیم گیرنده در حوزه فرهنگ می داند و برای امور فرهنگی با سلایق شخصی خود مواردی را تعیین می کند  و به عنوان مثال اشتباهات و انحرافات در وزارت اموزش و پرورش در حوزه تربیت و اموزش ،ضعف و انحراف در برنامه های مراکز مذهبی  و عدم احساس مسولیت و دلسوزی به خصوص در زمینه فرهنگی از سوی مسولین هم دانشگاهی و هم کشوری   را می توان از سلایق شخصی برشمرد.



وی حاکم نبودن نظام فکری مشخص و یکپارچه از منظومه فکری امام و رهبری  و  کم اعتقادی و بعضا بی اعتقادی به اصول و ارزش های اسلام ناب را از عوامل ایجاد ولنگاری فرهنگی برشمرد و در ادامه افزود: بی توجهی مسئولان به اجرای مسائل فرهنگی و ارزش و جایگاه آن در امور جامعه  نیز از دیگر عوامل ایجاد ولنگاری فرهنگی در سطح جامعه و دانشگاه می باشد.



مسئول بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه غیر انتفاعی اندیشه جهرم  تفهیم مسائل فرهنگی برای مسئولان بر اساس ارزش های اسلام ناب و برنامه ریزی های کوتاه مدت فرهنگی و سر و سامان دادن به مسائل ولنگاری در مسائل جزیی تر را از راه کارهای مقابله با ولنگاری فرهنگی برشمرد و در ادامه خاطرنشان کرد: ریشه یابی ولنگاری فرهنگی در مسائل اصلی و کلی، ریشه ای کشور و اسلام ، برنامه ریزی های اساسی و بلندمدت فرهنگی    و ارتقا جذابیت و کیفیت برنامه های فرهنگی و جذب مخاطب عام در این زمینه ها و تفهیم فرهنگ بر اساس ارزش های اسلام ناب به عموم  از دیگر راه کارها است.
نام:
ایمیل:
* نظر: