جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۳۳:۱۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
جمعی از اعضای بسیج مهندسین کازرون از صنایع تبدیلی شهرک شهید مصلحیان بازدید نمودند.
به گزارش بسیج مهندسین فارس،مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان کازرون به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، ظرفیت مناسبی برای توسعه کمی و کیفی محصولات زراعی، باغی و دامی دارد، لذا این شهرستان نیازمند توسعه صنایع تبدیلی بوده که در این زمینه طی سال های اخیر قدم های خوبی برداشته شده است.

مهندس شفیعی با بیان اینکه یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیرکشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی است، افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، مؤثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی به شمار می رود.

مسئول بسیج مهندسین کازرون خاطرنشان کرد: عاملی که می تواند آسیب پذیری محصولات کشاورزی را کاهش دهد و ارزش افزوده آنها را زیاد کند و بهره وری از منابع را افزایش دهد، صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

در ادامه سرکارخانم مهندس زینب جعفری عضو شورای بسیج مهندسین کازرون با بیان اینکه صنایع تبدیلی حلقه اتصال بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور است، افزود: با پیوستن این حلقه به سیستم تولید کشور، می‌توان مسیر حرکت به سمت توسعه اقتصادی را با تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های منطقی و علمی هموار کرد و از هدر رفت منابع جلوگیری نمود.

وی افزود: توسعه پایدار بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال مولد، کاهش ضایعات و ارزش افزوده محصول و صادرات غیر نفتی از جمله مزایای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

مهندس جعفری با بیان اینکه یکی از واحد های صنعتی صنایع تبدیلی کشاورزی شهرستان کازرون شرکت فرآورده های درختی چنار چشمه می باشد، اظهار داشت: این واحد صنعتی پس از دریافت مجوزهای مربوطه از جهاد کشاورزی و همچنین دریافت تسهیلات بانکی توانسته است 30 فرصت شغلی جدید ایجاد نماید.

گفتنی است شرکت فرآورده های درختی چنارچشمه با ظرفیت اسمی سالانه 2300 تن آبمیوه از کنسانتره، 400 تن نکتار میوه جات،1000تن آب لیموترش و 1000 تن نوشابه بدون گاز بر پایه طعم های طبیعی گیاهی(عرقیات)، با ظرفیت جذب حداقل 3780تن ماده خام در سال و با نام تجاری کشاورز از سال 1392 در شهرک صنعتی شهید مصلحیان شهرستان کازرون مشغول فعالیت می باشد.بازدید علمی جمعی از اعضای بسیج مهندسین کازرون از صنایع تبدیلی

بازدید علمی جمعی از اعضای بسیج مهندسین کازرون از صنایع تبدیلی

بازدید علمی جمعی از اعضای بسیج مهندسین کازرون از صنایع تبدیلی

بازدید علمی جمعی از اعضای بسیج مهندسین کازرون از صنایع تبدیلی


/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: