وی گفت: با توجه به نقشه راهی که برای نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین تعریف شده ،آموزش و پرورش در قالب استراتژی خاص خود به دنبال تربیت نسلی خداجو ، مومن ، کارآفرین و خلاق می باشد  .
رئیس اداره تکنولوژی وگروه های آموزشی آموزش و پرورش فارس افزود: بر همین اساس نظام  تعلیم و تربیت باید به دنبال توانمند سازی نیروی انسانی خود در راستای این هدف باشد.
حیدری گفت: در همین راستا در دوره اول متوسطه  موضوع 13 دبیرخانه در 13 استان کشور  پیش بینی شده که به عنوان پازل هایی از وزارت آموزش و پرورش در راستای افزایش توانمندی نیروی انسانی  گام برمی دارند.
وی با بیان اینکه" دبیرخانه عربی در استان فارس مستقر می باشد" افزود: جشنواره نوآوری های آموزشی در سه سال گذشته در استان فارس پی گیری شده و در سال جاری نیز این جشنواره  بر اساس 7 محور تعریف شده  فعالیت های خود را پی گیری می نماییم .
رئیس اداره تکنولوژی وگروه های آموزشی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: نظارت آموزشی نیز از دیگر برنامه های جدید گروه های آموزشی است که با رویکرد بالنی  همانند درس پژوهی به عنوان گفتمان جدید نظام آموزشی جدید مطرح می باشد  و این مهم نیز با توجه به مقبولیت گروه های آموزشی ، به این گروه واگذار شده است
.