جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
فارس
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد علاوه بر دسترسی به محورهای مواصلاتی، در مجاورت کانون های انرژی واقع است نقش مهمی در صنعتی شدن فارس دارد.
به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از خبرگزاری شعار سال ، سید ابوالحسن حقایقی افزود: با توجه به تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز برای احداث صنایع گوناگون در این منطقه شرایط مطلوب برای توسعه منطقه و بسط سرمایه گذاری مهیا شده است.

حقايقي گفت: در منطقه ویژه اقتصادی لامرد زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری در صنایعی همچون سیمان، فولاد، پتروشیمی، آلومینیوم و صنایع پایین دستی آنها فراهم شده و تسهیلاتی همچون آب و برق برای دوران سخت، تامین جاده، ایجاد زیر ساخت های مخابراتی و حصار گمرکی به طول ۴۶ کیلومتر فراهم شده است که شرکت های بزرگ می توانند با اطمینان کامل سرمایه گذاری های خود را انجام دهند.

وی به انعقاد قرارداد شرکت آلومینیوم جنوب ( ۵۱ درصد سهام آن متعلق به شرکت غدیر و ۴۹ درصد متعلق به ایمیدرواست ) با شرکت « ان اف سی » چین برای تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم اشاره کرد و گفت: روز شمار این طرح آغاز و شرکت چینی نیز متعهد شده است در مدت ۳۲ ماه این کارخانه را احداث کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: شماری دیگر از طرح ها نظیر نیروگاه سیکل ترکیبی، فراورده های تبدیل گاز، تولید شمش منیزیم، تولید محصولات فولادی و پالایشگاه میعانات گازی در این منطقه دارای مجوز تاسیس هستند که برخی از آنها وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده اند.

امکان ورود و خروج کالاها از منطقه به خارج از کشور بدون تشریفات پیچیده گمرکی، ارائه خدمات و تسهیلات انبارداری، تخلیه و بارگیری کالا در انبارهای عمومی و اختصاصی منطقه ویژه، ورود موقت مواد اولیه و قطعات خارجی به منطقه به منظور تبدیل، تکمیل یا تعمیر به داخل کشور، بهره مندی صنایع مستقر از معافیت های بلند مدت مالیاتی و تامین آب، برق و انرژی مورد نیاز به عنوان بخشی از مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه لامرد از سوی این مسئول مورد اشاره قرار گرفت.

تقویت تولید داخلی، اشتغال آفرینی؛ انتقال فناوری های نوین، استفاده از ظرفیت های منطقه ای برای احیای اقتصاد ملی و توسعه صنایع دانش بنیان در زمره مواردی بود که حقایقی به عنوان اهداف مترتب بر تشکیل مناطق ویژه اقتصادی از آنها یاد کرد و افزود: قابلیت ها و دسترسی های منطقه ویژه اقتصادی لامرد و نزدیکی به کانون های انرژی کشور باعث شده است که مسئولان ارشد صنعتی کشور در رایزنی با طرف های خارجی موضوع سرمایه گذاری در این منطقه را از اولویت های خود عنوان می کنند.

حقايقي ادامه داد: در اجرای پروژه ها مقوله توجه به معیارهای زیست محیطی مورد توجه کافی قرار گرفته است و بر این اساس اهتمام ویژه ای برای رعایت شاخص های صنعت سبز داشته و داریم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه مهم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با گسترش دامنه فعالیت شرکتهای مستقر در این منطقه برای شمار قابل توجهی از دانش آموختگان جویای کار، فرصت های شغلی ایجاد می شود و سعی داریم در شرایط برابر، در تعامل با صنایع مستقر بکار گیری نیروهای بومی را در اولویت قرار دهیم.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد با وسعتی بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان لامرد در جنوب استان فارس از مجموعه های تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران" است که در طراحی های اولیه احداث صنایع آلومینیوم، فولاد، منیزیم، پتروشیمی، سیمان و آلومینا و همچنین ایجاد نیروگاه در آن پیش بینی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: