شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۶:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
رئیس اداره ورزش آموزش‌وپرورش فارس مطرح کرد
رئیس اداره تربیت‌بدنی اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: یک‌هزار دانش‌آموز شیرازی فردا در جشنواره استعدادیابی پنج رشته ورزشی که در شیراز برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از خبرگزاری فارس ، عباس حاجی‌زاده در یک نشست خبری در اداره‌کل ورزش و جوانان این شهر با اشاره به برگزاری جشنواره استعدادیابی در پنج رشته ورزشی در شهر شیراز، خاطرنشان کرد: در برگزاری این جشنواره آموزش‌ و پرورش به‌خوبی دیده شد به‌طوری‌که فردا در سالن شهید دستغیب یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان همراه با خانواده در جشنواره استعدادیابی شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه نیز خاطرنشان کرد: سه سال است که المپیادهای درون‌مدرسه‌ای در استان فارس برگزار می‌شود که 550 هزار دانش‌آموز را درگیر خود کرده و هدف ما برگزاری هرچه باکیفیت‌تر این المپیادهای کوچک در مدارس است.

حاجی‌زاده افزود: برگزاری جشنواره استعدادیابی در واقع حلقه مفقوده کشف استعدادهای برتر ورزشی بود که با تعامل خوب اداره کل ورزش و جوانان و آموزش‌ و پرورش، این مشکل نیز برطرف شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به سیاست دانش‌آموز و مدرسه‌محوری آموزش‌ و پرورش، گفت: پیش‌ازاین استعدادیابی در آموزش‌ و پرورش به‌صورت گلخانه‌ای بود اما امروزه با بردن کانون ورزش در درون مدارس و برگزاری المپیادهای ورزشی در رشته‌های گوناگون، بهترین استعدادها انتخاب‌شده و به کانون‌های تخصصی‌تر هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: استعدادهای ورزشی پس از انتخاب دبیران ورزش به کانون‌های برون مدرسه‌ای هدایت‌شده و پس‌ از آن از دل این کانون‌ها، منتخبان برای رقابت‌های منطقه‌ای و کشوری برگزیده می‌شوند که در این فرایند اداره کل ورزش و جوانان نیز با تمام ظرفیت‌های خود در کنار آموزش‌ و پرورش خواهد بود.

حاجی‌زاده همچنین گفت: دانش‌آموزانی که امروز پشت نیمکت‌های کلاس نشسته‌اند، قهرمان‌های فردای کشور در میدان‌های ورزشی هستند که اگر می‌خواهیم در ورزش قهرمانی حرف برای گفتن داشته باشیم باید نگاهی جدی و بدون شعار به ورزش دانش‌آموزی بیندازیم.

این مقام مسؤول در پایان نیز اظهار داشت: برای برگزاری جشنواره استعدادیابی که فردا در شیراز و در پنج رشته اسکی، اسکواش، کشتی، کبدی و تکواندو برگزار می‌شود، یک‌هزار دانش‌آموز از چهار ناحیه شیراز شرکت خواهند کرد که با هم‌فکری و تعامل بین اداره ورزش و جوانان و آموزش‌ و پرورش امیدواریم بتوانیم استعدادهای برتر را کشف و در مسیر درست هدایت کنیم و در گام بعدی در سایر رشته‌ها نیز این حرکت خوب را ادامه دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: