شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
فارس
نخستین همایش گیاهان دارویی استان فارس همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در شیراز برگزار شد.
به گزارش سازمان علمی بسیج علمی ،پژوهشی فناوری استان فارس ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،  نخستین همایش گیاهان دارویی استان فارس همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در شیراز برگزار شد.

محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این همایش اظهار داشت: استان فارس به لطف شرایط اقلیمی، دما، رطوبت و ارتفاعات گیاهان دارویی متنوعی دارد و به دلیل همین شرایط مساعد این استان گنجینه بی‌نظیر گیاهان دارویی در کشور است.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی، بحران آب و ارزش افزوده گیاهان دارویی باید به سمت توسعه کشت این محصول در استان فارس رفت عنوان کرد: در مورد گیاهان دارویی باید تولیدمان سفارشی و قراردادی باشد زیرا این گیاهان مصرف‌کننده خاص دارد که باید یا فرآوری یا صادر شوند.

قاسمی با اشاره به تشکیل ستاد گیاهان دارویی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: امسال 1800 هکتار افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان فارس داشته‌ایم و در کنار آن طرح توسعه گل محمدی نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان فارسی فارس دارای 4 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که از این سطح بیش از 10 هزار و 500 تن گیاهان دارویی در اراضی زراعی تولید می‌شود خاطرنشان کرد: در زمینه تنوع تولید گونه‌های گیاهان دارویی استان فارس مقام نخست کشوری را در اختیار دارد و بیش از 300 گونه انحصاری گیاهان دارویی در این استان کشت شده است.

این همایش با هدف تبیین و ترویج کشت گیاهان دارویی برگزار شد؛ در این همایش به لزوم ترویج کشت گیاهان دارویی تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از توسعه نوآوری‌های علمی و فنی در تولید و عرضه فرآورده‌های دارویی سنتی تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: