جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۴۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
با حضور رئیس دفتر و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ؛
عصر دیروز از محصولات گروه صنعتی تمدن الکترونیک وابسته به مسئول مرکز رشد شهدای هسته ای سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در حضور رئیس دفتر و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد .
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، مسعود تمدن مسئول مرکز رشد شهدای هسته ای سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس با حضور در سالن همایش های صندوق نوآوری و شکوفایی تهران از محصولات خود رونمایی کرد .

در این همایش که با حضور دکتر نهاوندیان؛ رئیس دفتر ریاست جمهوری ، دکتر ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دکتر ترکان ؛ ریاست محترم مناطق آزاد و دکتر سلطانی ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد؛ محصولات مختلفی از قبیل نسل جدید کنترل خودرو ، تجهیزات لازم برای کنترل هوشمند خودرو و خودرو بدون سرنشین رونمایی شد .

 مسعود تمدن مدیر عامل شرکت دانش بنیان «تمدن الکترونیک پارس» که در حال حاضر مسئولیت مرکز رشد شهدای هسته ای سازمان بسیج علمی استان فارس را نیز بر عهده دارد در گفتگو با خبرنگار این سازمان گفت: در سال 1391 سیستمی را به صورت ابتدایی و پایلوت ساختم و آن را در اداره ثبت اختراعات به ثبت رساندم و شروع به تولید این سیستم در خانه کردم و سپس این محصول را به صورت تکی به فروش می رساندم و کار بازاریابی و فروش را خودم انجام می دادم که پس از مدتی با تلاش فراوان توانستم گارگاهی را در شهرک صنعتی به صورت قسطی و با وام خریداری کنم  و حوزه کار خود را افزایش دهم و قسمت تحقیق وتوسعه را تقویت کردم و چندین محصول جدید تر هم به ثبت رساندم که در نهایت باتلاش فراوان پروانه بهره برداری را از سازمان صنعت و معدن و تجارت اخذ نمودم. همچنین با تدوین استاندارد برای محصولات خود موفق به اخذ تاییدیه از سازمان ملی استاندارد شدم و خوشبختانه بازار فروش جدیدی برای محصولات خود فراهم کردم .

وی افزود : با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر موفق شده ام 8 محصول با نام دزدگیر کارتی ، دستگاه تقویت استارت ،دستگاه تقویت شیشه بالا بر خودرو ، دستگاه تقویت چراغ هوشمند ، سیستم هوشمند کمربند ایمنی، انواع سوکت خودرو ، دزدگیر کارتی و دزدگیر فلشی را با توجه به نیازهای موجود در بازار شناسایی کنیم و آنها را طراحی و روانه بازار کنم.

وی که مسئول کارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج علمی استان فارس را نیز بر عهده دارد در ادامه اظهار داشت : استقبال بسیار مناسبی از محصولات این شرکت در داخل کشور صورت گرفته است ؛ به گونه ای که در بسیاری از فروشگاه شیراز دزدگیرهای تولیدی این ظرکت یافت می شود  بسیاری از محصولات به کلیه استان ها ارسال می شود که بسیاری از استان ها از این محصولات استقبال کرده اند .

وی با بیان اینکه بازریابی مناسبی برای این محصولات صورت گرفته است خاطر نشان کرد : در حال حاضر دزدگیر صوتی به برخی از کشورهای همسایه مانند عراق نیز صادر می شود که توانسته است مورد توجه مصرف کنندگان در آن کشور نیز قرار گیرد .

این مخترع جوان شیرازی در پایان خطاب به همه مخترعان توصیه کرد: باید بگویم که من با سرمایه 2 میلیون تومان کارم را شروع کردم و با سختی های زیادی جنگیدم. اگر زمین خوردید نا امید نشوید و دوباره شروع کنید. برای تجاری سازی اختراع، راه سختی در پیش دارید که می توان با همت و پشتکار این راه را پیمود. این را بدانید که وقتی نتیجه فکرتان را در دست افراد مختلف دیدید و باعث اشتغال زایی شدید، این ارزشمند و لذتبخش است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: