دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۳۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیاده‌سازی نخستین سیستم‌ عامل بومی کشور در دانشگاه تهران خبر داد.
دکتر براری در حاشیه انعقاد قرارداد بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران که در محل این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این که اولین سیستم‌ عامل بومی ایران در دانشگاه تهران نصب شده است، اظهار کرد: طی جلسه‌ای از ریاست دانشگاه تهران درخواست شد که این سیستم‌ عامل بومی در دانشگاه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: همچنین اعلام شد که این آمادگی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که از نصب و اجرای اولین سیستم‌ عامل بومی ایران در سایر دانشگاه‌ها حمایت شود.

براری ادامه داد: البته از تمامی دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم که در راستای حمایت از نرم‌افزار‌های بومی و اولین سیستم‌ عامل کشور از آن استفاده کنند.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل با اشاره به انعقاد قرارداد توسعه محصولات نرم‌افزاری مبتنی بر اولین سیستم‌ عامل بومی ایران بین وزارت ارتباطات و دانشگاه تهران ، افزود: با توجه به این که در آینده این سیستم‌ عامل در کشور کاربرد وسیعی پیدا می‌کند، نیازمند نرم‌افزارهای مختلف مطابق با آن است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به رونق تولید نرم‌افزار‌های متن باز از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از این گونه پروژه ها خبر داد.

براری تصریح کرد: با پیاده سازی سیستم‌ عامل بومی در دانشگاه تهران این نرم‌افزار مرحله تجاری سازی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: