يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
نیمه شعبان امسال صورت می‌گیرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با هدف درمان بیماران ناشی از حوادث و تصادف‌های جاده‌ای، بیمارستان 200 تختخوابی مرحوم اسماعیل امتیاز، نیمه شعبان سال جاری در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد هادی ایمانیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین فاز درمان بیماران حوادث رانندگی بیمارستان شهید رجایی که در گذشته به بهره‌برداری رسیده، اما به دلیل حجم بالای مراجعه‌کنندگان، دومین فاز این بیمارستان نیز به‌نام امتیاز افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث این بیمارستان تاکنون 14 میلیارد تومان از سوی پروین بنان همسر مرحوم اسماعیل امتیاز و دولت هزینه شده است، که 250 نفر کادر، خدمات درمانی و خدماتی بیماران را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه‌اندازی دفتر موسسه خیریه امدادگران عاشورا در هلال احمر فارس خبر داد و افزود: این موسسه خیریه برای نخستین بار از سوی افرادی راه‌اندازی شده که در دوران دفاع مقدس به خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی رزمندگان اسلام مشغول بوده‌اند و امروز از این طریق به ارائه خدمات سلامت نیازمندان می‌پردازند.

ایمانیه اضافه کرد: کمک به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج ژنتیکی در اولویت برنامه‌های امدادگران عاشورا قرار دارد که هنگام نیاز به سایر موارد نیز کمک می‌کنند.

وی از افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین در 22 بهمن ماه سال جاری در شیراز خبر داد و ابراز داشت: این بیمارستان در هشت طبقه با امکانات و تجهیزات پزشکی ساخته شده که در صورت تحویل از پیمانکار به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل مجمع خیران تامین سلامت استان فارس نیز در این نشست خبری خاطرنشان کرد: در سال جاری در عرصه سلامت 130 تفاهم‌نامه با خیران به امضا رسیده که آخرین آن با پروین بنان همسر مرحوم امتیاز بوده است.

علی اکبر رامجردی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های خیران تامین سلامت بر اساس نیاز محرومان و افراد کم‌برخوردار جامعه شکل گرفته است، گفت: با فعال شدن موسسه مهر حضرت فاطمه زهرا (س) در عرصه سلامت شاهد تحول چشمگیر در ارائه خدمات درمانی به قشر محروم جامعه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: شکل‌ گرفتن کمیته جذب با هدف پیگیری اهداف موسسه مهر حضرت فاطمه زهرا (س)، مساعدت به بیماران نیازمند، فعالیت مستمر در مورد دارو، همکاری با نهادهای دولتی و غیردولتی بر اساس نیازهای موجود در این موسسه است.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری با بانوی خیر پروین بنان همسر مرحوم اسماعیل امتیاز با دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: