کد خبر: ۱۰۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
تاسیس مهد کودک های قرآنی در راستای پیشبرد اهداف عالیه اسلامی در جامعه بوده است. از آنجا که جبهه فرهنگی استعمار کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است لذا اهتمام به تربیت و ساختار سازی کودکان در مهدهای قرآنی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس، یکی از روش‌هایی که بیشتر در روایات ائمه‌ روی آن تأکید شده مثلاً در بعضی از روایات‌، یکی از حقوق فرزند را «آموزش قرآن‌» و یا «سوادآموزی‌» برشمرده‌اند و در جای دیگر امام علی‌(ع) می‌فرماید: از دانش ما به کودکان خود چیزی بیاموزید که خداوند به‌واسطه آن سودشان بخشد.(میزان الحکمة‌، همان‌، ج ۱۴، ص ۷۱۰۷، ح ۲۲۷۵۳)

یکی دیگر از موارد الگوگیری کودکان ، محیط تعلیم و تربیت آن‌ها یعنی همان «معلم‌» و مربی کودکان می‌باشند و معمولاً تمامی حرکات و سکنات خود را از مربیان‌، نمونه‌برداری می‌کنند، به همین جهت‌، هنگامی‌که از امام باقر(ع) درباره آیه ۲۴ سوره عبس که میفرماید: «فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ؛ انسان باید به غذای خویش بنگرد» سؤال شد، حضرت فرمود: یعنی علمی که فرا می‌گیرد، بنگرد از چه کسی فرا می‌گیرد.

فاطمه غلامزاده ، مربی مهد قرآنی یاس نبی گفت: تاسیس مهد کودک های قرآنی مساجد در راستای پیشبرد اهداف عالیه اسلامی  در جامعه بوده است. از آنجا که جبهه فرهنگی استعمار کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است لذا اهتمام به تربیت و ساختار سازی کودکان در مهدهای قرآنی اهمیت ویژه ای  پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اعلام نارضایتی خانواده ها از آموزش رفتارهای غربی در اکثر مهد کودک های کشور ، این اعتراضات باعث شده تا مهدهایی تاسیس گردد تا کودکان را در مسیر انقلاب و دین اسلام تربیت کند.

وی بیان کرد: ما باید در مقابل برنامه ریزی های دشمن برای مهدکودک ها صف آرایی کنیم و با بصیرت و دور اندیشی پایه و اساس تربیت و رویکرد قرآنی و اسلامی را برای بچه های مهدکودک ایجاد نمائیم.

وی ابراز کرد: مهدهای قرآنی این توفیق را داشته است  که با اخذ شهریه بسیار کمتر از مهدهای دیگر بهترین و کارآمدترین بازدهی را داشته باشد و گام موثری در تحقق اهداف عالیه قرآنی و جهت دهی تربیت اسلامی فرزندان این مرز و بوم بردارد.

والدین کودکان به خوبی اذعان دارند که مهدهای قرآنی نسبت به شهریه کمتری که دریافت می کنند، بیشترین و بهترین خدمات آموزشی و پرورشی را ارائه می دهند؛ و از این بابت که خشت اول در تربیت اسلامی عزیزان خود را درست گذاشته اند اعلام رضایت و خرسندی دارند.

وی خاطر نشان کرد: مربیان و کارکنان مهد های قرآنی به خاطر تعهد تکلیف و مسئولیت پذیری در قبال کودکان در تربیت و آموزش های خود  از هیچ تلاشی دریغ نکرده و به بهترین وجه ممکن برای اوقات بچه ها در مهد برنامه ریزی می کنند.

این مربی مهد قرآنی یاد آور شد: ارتباط موثر خانواده ها با مهد های قرآنی باعث تقویت بعد معنوی خانواده ها و انس و علاقه هر چه بیشتر بچه ها با قرآن و معنویت می شود و پایه ذهنیت کودکان از لحاظ مذهبی تقویت می شود.

او در ادامه افزود: آموزش و حفظ سوره های قرآن با جذابیت خاصی همراه با شعر و قصه و نمایش و تصویر در مهدهای قرآنی صورت می گیرد ، که این امر موجب پیشرفت در تحصیل اعتماد به نفس والای کودکان در بین همسالان  خود در مدارس می شود.

فاطمه غلامزاده در پایان گفت: تشویق و گرایش بچه ها دربرخی مهدهای غیرقرآنی کشور به سمت و سوی موسیقی ، رقص و... نگرانی والدین را در پی داشته  که مهدهای قرآنی این معضل اجتماعی را با بهره گیری از موزیک های اسلامی و کنترل شده جهت هدایت کودکان حل کرده است.

 

اتمام متن/

نام:
ایمیل:
* نظر: