یکی دیگر از موارد الگوگیری کودکان ، محیط تعلیم و تربیت آنها یعنی همان «معلم» و مربی کودکان میباشند و معمولاً تمامی حرکات و سکنات خود را از مربیان، نمونهبرداری میکنند، به همین جهت، هنگامیکه از امام باقر(ع) درباره آیه ۲۴ سوره عبس که میفرماید: «فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ؛ انسان باید به غذای خویش بنگرد» سؤال شد، حضرت فرمود: یعنی علمی که فرا میگیرد، بنگرد از چه کسی فرا میگیرد.
فاطمه غلامزاده ، مربی مهد قرآنی یاس نبی گفت: تاسیس مهد کودک های قرآنی مساجد در راستای پیشبرد اهداف عالیه اسلامی در جامعه بوده است. از آنجا که جبهه فرهنگی استعمار کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است لذا اهتمام به تربیت و ساختار سازی کودکان در مهدهای قرآنی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.
وی در ادامه افزود: باتوجه به اعلام نارضایتی خانواده ها از آموزش رفتارهای غربی در اکثر مهد کودک های کشور ، این اعتراضات باعث شده تا مهدهایی تاسیس گردد تا کودکان را در مسیر انقلاب و دین اسلام تربیت کند.
وی بیان کرد: ما باید در مقابل برنامه ریزی های دشمن برای مهدکودک ها صف آرایی کنیم و با بصیرت و دور اندیشی پایه و اساس تربیت و رویکرد قرآنی و اسلامی را برای بچه های مهدکودک ایجاد نمائیم.
وی ابراز کرد: مهدهای قرآنی این توفیق را داشته است که با اخذ شهریه بسیار کمتر از مهدهای دیگر بهترین و کارآمدترین بازدهی را داشته باشد و گام موثری در تحقق اهداف عالیه قرآنی و جهت دهی تربیت اسلامی فرزندان این مرز و بوم بردارد.
والدین کودکان به خوبی اذعان دارند که مهدهای قرآنی نسبت به شهریه کمتری که دریافت می کنند، بیشترین و بهترین خدمات آموزشی و پرورشی را ارائه می دهند؛ و از این بابت که خشت اول در تربیت اسلامی عزیزان خود را درست گذاشته اند اعلام رضایت و خرسندی دارند.
وی خاطر نشان کرد: مربیان و کارکنان مهد های قرآنی به خاطر تعهد تکلیف و مسئولیت پذیری در قبال کودکان در تربیت و آموزش های خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده و به بهترین وجه ممکن برای اوقات بچه ها در مهد برنامه ریزی می کنند.
این مربی مهد قرآنی یاد آور شد: ارتباط موثر خانواده ها با مهد های قرآنی باعث تقویت بعد معنوی خانواده ها و انس و علاقه هر چه بیشتر بچه ها با قرآن و معنویت می شود و پایه ذهنیت کودکان از لحاظ مذهبی تقویت می شود.
او در ادامه افزود: آموزش و حفظ سوره های قرآن با جذابیت خاصی همراه با شعر و قصه و نمایش و تصویر در مهدهای قرآنی صورت می گیرد ، که این امر موجب پیشرفت در تحصیل اعتماد به نفس والای کودکان در بین همسالان خود در مدارس می شود.
فاطمه غلامزاده در پایان گفت: تشویق و گرایش بچه ها دربرخی مهدهای غیرقرآنی کشور به سمت و سوی موسیقی ، رقص و... نگرانی والدین را در پی داشته که مهدهای قرآنی این معضل اجتماعی را با بهره گیری از موزیک های اسلامی و کنترل شده جهت هدایت کودکان حل کرده است.
اتمام متن/