جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۰۵:۰۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
ترابی گفت:کار گروهی در شهرداری با حضور تعدادی از نماینده هایی افرادی که در آزمون «برون سپاری خدمات شهر سازی» شرکت کرده اند شکل گرفته است. نقطه نظرات بررسی شد و چند پیشنهاد مطرح شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه،ترابی عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، در مورد ابهام در برگزاری آزمون «برون سپاری خدمات شهر سازی» شهرداری شیراز اظهار داشت:کار گروهی در شهرداری با حضور  تعدادی از نماینده های افرادی که در آزمون شرکت شکل گرفته است. نقطه نظرات بررسی شد و چند پیشنهاد مطرح شد.

وی اضافه کرد: یکی از پیشنهادات مطرح شده بحث شفافیت بود از این جهت که باید به مسائل رسیدگی شود تا شبهاتی که ممکن است در مورد نحوه برگزاری آزمون و طراحی سئولات مطرح می شود مرتفع شود تا موارد حاشیه ای نباشد.

ترابی با بیان اینکه در این زمینه راهکارهایی ارائه شده است گفت: قرار شده راهکارها جمع بندی نهایی شود و سئوالاتی که ایراد دارند و افراد کمتری به آنها پاسخ داده باشند بررسی شود.

عضو شورای شهر شیراز در مورد این مسئله که گفته می شود در ابتدا فقط 3 نفر در این آزمون نمره قبولی را کسب کرده اند گفت: من چنین چیزی نشنیدم ولی دو بحث مطرح است که اولا دو نمونه سئوال طراحی شده ثانیا سئوالات یکی بود اما چینش سئوالات متفاوت بود بر همین اساس ما ازشهرداری خواسته ایم که گزارش مبسوطی از اقداماتی که صورت گرفته بیاورد و درجلسه آینده ارائه دهد. تا شفافیت صورت گیرد.

ترابی گفت: خواسته شورا در مورد بحث برون سپاری به صورت عام این بود که شهرداری خدماتش را به افراد ذی صلاح به صورت عمومی واگذار کند یعنی یک سری شرایط از نظر تلمیح و هم از نظر قابلیت های اجرایی احراز شود. خواسته شورا این بود که انحصار و محدودیت ایجاد نشود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: به نظرم ضرورتی ندارد آزمونی با چنین شرایطی برگزار شود. باید با برگزاری کلاس های آموزشی افراد توانمند را شناسایی کنیم افراد که در کلاس ها شرکت کردند و مدرک اخذ کردند و شرایط سازمان نظام مهندسی داشته باشند خدمات واگذار شود.

ترابی با اشاره به اینکه انحصار دست کسی نیست گفت: چون روند برون سپاری در کشور درحال اجرا است در مرور زمان بحث انحصار پیش می آید. بحثی هم که شورا دارد برون سپاری یک مرحله گذر الکترونیکی شدن است و نقطه هدف نیست.

عضو شورای شهر شیراز بیان داشت: خدمات شهرداری باید به صورت الکترونیکی و فراگیر ارائه شود و شهروندان بتواند به راحتی خدمات بگیرند و یک مرحله بین این جمع سپاری و کل خدمات ارائه شده توسط شهرداری، برون سپاری است و امیدوارم در کوتاهترین زمان و به بهترین کیفیت برسیم.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: