جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۴۱:۱۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
بمناسبت دهه فجر نشست روشنگری آسیب شناسی فضای مجازی و خانواده توسط کانون بسیج مهندسین کازرون برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس;در این نشست دکتر محمدی مدرس دانشگاه ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر بسیار زیادی ندارند، توانسته اند به خوبی در زندگی مردم جا باز کنند.

وی افزود: امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی، رسانه های مدرن و غیره است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرایند تأثیر گذاری در خانواده را هدف گرفته اند.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: افزون بر شبکه های ماهواره ای ما مواجه با سیل عظیم دی وی دی های سریال های خارجی هستیم که بخش عمده این سریال ها در مقوله زن و خانواده با ترویج فرهنگ بی حیایی و بی عفتی و عادی سازی مقوله خیانت و غیره قصد همراه کردن مخاطب با خود را دارد و ممکن است مخاطب با دریافت پیام این سریال ها، با محتوای ارائه شده آنها احساس هم ذات پنداری کند.

وی گفت: فرهنگ رسانه ای اینترنت، فضای ذهنی جوانان را اشغال کرده و از آن مهمتر، نمایانگر نقش خانواده در کنار این ابر رسانه است که والدین روی فرزندادن خود تا چه حد کنترل تربیتی و نظارت اخلاقی دارند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی بوجود آورده است که از جمله آن می توان به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو را نام برد.

وی ابراز داشت: علاوه بر شبکه های ماهواره ای و مجموعه دی وی دی ها، مخاطب ایرانی با رسانه های مدرن از قبیل اینترنت و تلفن همراه که مجهز به امکانات پیامک و بلوتوث بوده نیز مواجه است، سبد فرهنگی خانواده ایرانی دچار تغییرات فراوانی شده است که همگی به نوع مروج سبک زندگی مدرن است که خاستگاه این نوع سبک زندگی تمدن غربی است و ترویج این شیوه از زندگی، لاجرم تمام مؤلفه های معرفتی تمدن غرب را شایع می سازد و موجب می شود بی سامانی در فرهنگ مسائل جنسی در کشور افزایش یابد.

/2242244

نام:
ایمیل:
* نظر: