جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۳۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
توسط جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ؛
حسین پناهی مسئول مراکز رشد و جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در گفتگو با خبرنگار این سازمان ، آخرین زمانبندی برگزاری جشنواره سحاب همراه با تغییرات انجام شده را اعلام کرد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس حسین پناهی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت : این جشنواره با محوریت سازمان بسیج علمی و با همکاری بنیاد ملی نخبگان ، آموزش و پرورش ، ناحیه بقیه الله ، ناحیه ثارالله و برخی دیگر از سازمان ها و نهادهای استانی در چهارم و پنجم اسفند ماه با حضور حدود 760 دانشجو و دانش آموز داوطلب برگزار می شود .

وی گفت : طبق آخرین مصوبه کمیته تخصصی ، مسابقه رباتیک آقایان از ساعت 8 الی 20 چهارشنبه و 13 الی 20 پنج شنبه ؛ مسابقات رباتیک ویژه خانم ها از ساعت 8 الی 12 پنج شنبه ؛ بازی های فکری آقایان از ساعت 14 الی 20 چهارشنبه ، بازی های فکری خانم ها از ساعت 14 الی 20 پنج شنبه ؛ مسابقه موشک های آبی آقایان از ساعت 14 الی 20 روز پنج شنبه ، مسابقه موشک های آبی خانم ها از ساعت 8 الی 13 پنج شنبه و این مسابقه در قسمت آقایان از ساعت 14 الی 20 روز چهارشنبه ؛ساز های ماکارونی در بخش سنگین ویژه خواهران از ساعت 15 الی 18 روز چهارشنبه و در قسمت آقایان از ساعت 30/18 الی 20 همان روز ؛ مسابقه سازه های ماکارونی در بخش سبک و ویژه خواهران از ساعت 8 الی 14 پنج شنبه و این مسابقه در قسمت برادران از ساعت 30/14 الی 17 روز پنج شنبه برگزار می شود .

مسابقات نجات محموله فضایی نیز د رروز پنج شنبه برگزار می شود که این مسابقه در قسمت خواهران از ساعت 8 الی 14 و در قسمت برادران از ساعت 14 الی 20 اجرا خواهد شد .

؛ مسابقه نجات محموله فضایی خانم ها از ساعت 8 الی 14 چهارشنبه و این مسابقه ویژه آقایان از ساعت 14 الی 20 روز پنج شنبه برگزار می شود .

وی افزود : تمامی دانش آموزان داوطلب می بایست حتماً با لباس فرم مدرسه حضور پیدا کنند و در غیر این صورت اجازه شرکت در مسابقات را نخواهد داشت .

وی یاد آور شد : شرکت کنندگانی که به صورت هم زمان در مسابقات رباتیک و سازه های ماکارونی شرکت کرده اند ، هیچ گونه تداخلی در برگزاری مسابقاتشان ایجاد نمی شود و جدول زمانبندی حضور تیم ها به زودی اعلام خواهد شد .

جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس که مسئولیت کمیته اجرایی این جشنواره را نیز بر عهده دارد در ادامه خاطر نشان کرد : شرکت کنندگانی که به صورت هم زمان در مسابقات رباتیک و هوافضا ثبت نام کرده اند ، مسابقات هوافضای آنها در در روز پنجم اسفندماه برگزار خواهد شد .

پناهی در پایان با اشاره به اینکه جوایز این مسابقات در اختتامیه با حضور تنی چند از مسئولین استان اهدا می شود یادآور شد : اختتامیه این مسابقات از ساعت 16 الی 17 روز پنج شنبه در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار خواهد شد .

شایان ذکر است جشنواره علمی سحاب که برگرفته از نام مقدس دسومین حرم اهل بیت (ع) است در دو مقطع دانش آموزی و دانشجویی برگزار خواهد شد . مقطع دانش آموزی در دو بخش سازه سبک و سازه سنگین اجرا می شود که در بخش سازه سبک نفر اول هشتصد هزار تومان ، نفر دوم ، ششصد هزار تومان و نفر سوم چهارصد هزارتومان دریافت خواهد کرد و به نفر چهارم فقط لوح تقدیر اهدا می شود . در بخش سازه سنگین این مقطع ، به نفر اول یک میلیون و سیصد هزار تومان ، نفر دوم هشتصد هزار تومان و نفر سوم پانصد هزارتومان جایزه اهدا می شود و به نفر چهارم فقط لوح تقدیر تقدیم می گردد؛ مقطع دبیرستان نیز در دو بخش سازه راندمانی و سازه سنگین اجرا خواهد شد که در هر دو بخش ،  نفر اول یک میلیون و سیصد هزار تومان ، نفر دوم هشصد هزار تومان و نفر سوم پانصد هزارتومان جایزه دریافت خواهد کرد و به نفر چهارم فقط لوح تقدیر تقدیم می گردد  .

زمان برگزاری : چهارم و پنجم اسفند ماه

مکان برگزار جشنواره علمی سحاب : شیراز – بلوار مدرس – رویروی خیابان فضل آباد – دانشگاه صنعتی شیراز 

آخرین جدول زمانبندی جشنواره سحاب همراه با آخرین تغییرات اعلام شد

نام:
ایمیل:
* نظر: