جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
مدیرکل فناوری سلامت وزارت بهداشت در شیراز:
مدیرکل فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۱۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است گفت: ۸۷۰ شرکت آن در حوزه سلامت فعالیت می‌کند.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری تسنیم ،حسین وطن‌پور در دومین کنگره بین‌ا‌لمللی سلامت همراه اظهار داشت:  اشتغال و کارآفرینی با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف دانشگاه‌های نسل سوم است و برای رشد و دستیابی به موضوعات پژوهشی نسل سوم دانشگاه‌ها به حمایت اقتصادی دولت نیاز است. 

وطن‌پور با بیان اینکه در سال‌های گذشته 40 هزار مقاله علمی در جراید بین‌المللی چاپ  شده است گفت : 18 هزار مقاله از این مقالات علمی در حوزه سلامت بوده است که از لحاظ کمی رشد خوبی داشته و از نظر کیفی نیز باید به جایگاه مطلوب‌تری برسد. 

مدیرکل فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 1900 شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است افزود: 870 شرکت آن در حوزه سلامت و  200 شرکت  در حوزه اقتصادی فعال است که از این تعداد  45 محصول جنبه بین‌المللی دارد.

محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات نیز در این همایشگفت: در حال حاضر  100 میلیون گوشی هوشمند در ایران فعال است که این امر سبب شده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در عرصه صنعت، اقتصاد و سلامت استفاده بیشتری شود. 

وی از فعال بودن 100 هزار برنامه سلامت محور در بازارهای عرضه نرم‌افزارها خبرداد و گفت: 99 درصد از این برنامه‌ها مجوزهای لازم را ندارند و به صورت قانونی ثبت نشدند. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری فراوانی اطلاعات در زمینه فناوری اطلاعات  را به چالش اطلاعاتی توصیف کرد و گفت: ساماندهی اطلاعات موجود برای رفع معضلات ضروری است. 

آذری جهرمی افزود: دولت برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است که سبب شده  کشورمان بر اساس ارزیابی مجمع جهانی اقتصاد در ارائه سرویس‌های تمام شده از رتبه 109 دنیا به رتبه 37 ارتقا یابد.  

نام:
ایمیل:
* نظر: