کد خبر: ۱۰۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: تعیین دو سقف معافیت مالیاتی دوگانه برای کارگران بخش خصوصی و دولتی تبعیض آشکار نمایندگان در مجلس است.

به گزارش سازمان بسیج کارگری  محمد خدابخشی با اشاره به مصوبه سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولت، اظهار داشت: نمایندگان امروز در مجلس این سقف را برای کارمندان ماهانه 2 میلیون تومان و برای سایر افراد شامل کارکنان بخش خصوصی 1.5 میلیون تومان در ماه در قالب بودجه سال آینده لحاظ کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با تصویب چنین تبعیضی مخالف هستم، تصریح کرد: این تبعیض آشکار مجلس برای کارگران است، در حالی که باید سقف معافیت مالیاتی به صورت یکسان در نظر گرفته می‌شد.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع فاصله طبقاتی در جامعه، تصریح کرد: اوضاع کارگران در بخش خصوصی مناسب‌تر از بخش دولتی نیست؛ بنابراین نباید در این موضوع تبعیض در نظر گرفته می‌شد، زیرا به فاصله طبقاتی میان بخش دولتی و خصوصی دامن می‌زند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از کارگران در بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند، یادآور شد: نمایندگان وکیل طبقه کارگر و مردم هستند و باید برای بالا بردن سطح قدرت خرید آنها اقدام شود و یکی از اقداماتی که می‌توانست منجر به این موضوع شود، حداقل تصویب معافیت مالیاتی یکسان برای آنها بود.

وی اخذ مالیات را یکی از ضرورت‌های امروز جامعه دانست و افزود: نباید اخذ مالیات به گونه‌ای باشد که تفاوتی میان کارمندان دولت و بخش خصوصی فراهم شود، اما متاسفانه این اقدام امروز در مجلس رقم خورد.

نام:
ایمیل:
* نظر: