جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۰۲:۳۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
امام جمعه شیراز:
مام جمعه شیراز با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی‌بر حقوق 24 میلیون تومانی کارمندان، گفت: این مصوبه جامعه را دچار دلهره و اضطراب کرده است.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از فارس،آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه سومین حرم اهل‌بیت(ع) خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصویب حقوق یک کارمند که تا 24 میلیون تومان می‌تواند باشد، درحالی که حقوق بسیاری از اقشار جامعه و کارگران بسیار ناچیز است، مردم را دچار دلهره و اضطراب کرده است.

وی با اشاره به بحث‌های بسیاری که در این اواخر راجع به فیش‌های نجومی در جامعه مطرح شد، تصریح کرد: برای افرادی که حقوق ماهانه آنان 800 هزار تومان است چه پاسخی وجود دارد و چگونه قابل مقایسه است.

ایمانی همچنین به وجود گرانی و تورم در جامعه اشاره کرد و گفت: تورم فقط روی کاغذ پایین آمده و برای ارائه آمار کاربرد دارد اما سفره‌های مردم حکایت از وضع دیگری دارد.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: امسال سال اقدام و عمل نام‌گذاری شد درحالی‌که به‌اصطلاح برجام نیز تمام شده بود و مردم انتظار داشتند که از ثمرات آن بهره ببرند اما امروز شاهد نارضایتی اقشار جامعه از وضعیت زندگی خود هستیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آمار ارائه‌ شده از بانک‌ها پایین آمدن نرخ تورم و بالا رفتن میزان اشتغال را ادعا می‌کند درحالی‌که واقعیت‌ها چیز دیگری است.

وی افزود: چنانچه کسی در یک ماه فقط دو ساعت کار کند را شاغل قلمداد کرده‌اند درحالی‌که زندگی مردم با این‌گونه مشاغل و تعریفی که از شاغل ارائه داده‌اند، تأمین نمی‌شود.

خطیب جمعه شیراز در ادامه به 14 اسفندماه، سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و تشکیل کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس همین نیت در پایان هرسال جشنواره عاطفه‌ها برپا می‌شود تا تمام اقشار جامعه در شادی‌های عید نوروز و بهار طبیعت شریک شوند.

ایمانی ابراز امیدواری کرد زمانی فرا رسد که کمیته امداد نیازهای فقرا و نیازمندان جامعه را به‌طور کامل برطرف کند و پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: آنچه در سال‌‌های اخیر از رهبر معظم انقلاب شاهد بوده‌ایم شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فقر، فساد و زیاده‌خواهی‌هاست که کم‌وبیش اتفاق می‌افتد و در ادامه دغدغه‌های امام(ره) همچنان تداوم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: تمام این دغدغه‌ها برای این بود که سفره مردم از وضعیتی که هم‌اکنون دارد خارج و فقر در جامعه ریشه‌کن شود که شوربختانه آن‌گونه که باید، کاری صورت نگرفته است.

ایمانی همچنین به رزمایش ولایت 95 توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این رزمایش بخش عظیمی از آبراه‌ها را شامل شد که قدرت نظامی کشورمان را به دنیا نشان داد.

وی اضافه کرد: این رزمایش در مقابل ناو جنگی آمریکا که در بحرین مستقر است صورت گرفت و ثابت کرد بدون کمک هیچ کشوری قادر هستیم از خلیج‌فارس تا خلیج عدن محافظت کنیم و وجود بیگانگان را بی‌اثر نشان داد.

خطیب نماز جمعه شیراز افزود: جای شگفتی و عجب است که این‌بار خبرگزاری‌های جهان این رزمایش را در خبرهای خود آوردند.

امام‌جمعه شیراز همچنین به برخورد آمریکا قبل و بعد از ترامپ نسبت به ایران و دنیای اسلام اشاره و تصریح کرد: آمریکا خوب فهمیده که کشوری که با منطق و حکمت با دنیا حرف می‌زند ایران اسلامی است که سلاح مقاومت را در اختیار دارد و مانع نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا شده و در مقابل بلندپروازی‌های رژیم اشغالگر اسرائیل ایستاده است.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد ایران را از یک کشور انقلابی به یک کشور به قول خودش نرمال تبدیل کند و به‌مرور در صف کشورهای وابسته به استکبار قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با اشاره به طرح حقوق بشر غربی و سوءاستفاده استکبار از این مسئله خاطرنشان کرد: در این زمینه نظام باید پاسخگو باشد و حقوق‌دان‌های ما حقوق بشر اسلامی را در مقابل آنان مطرح کنند و از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر موضع دهیم.

ایمانی تصریح کرد: باید در مقابل مسئله حقوق بشر با هجوم به استکبار برخورد کنیم و زشتی‌های حقوق بشر غربی را نشان دهیم و این سلاح را از آنان بستانیم که در این زمینه هر سه قوه مسئولیت دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: