شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
با مخترعین ؛
سامانه راکت هوشمند اطفاء حریق توسط جونان خلاق شیرازی طراحی و ساخته شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ، یکی از ملزومات ویژه تحقق اقتصاد مقاومتی جهت شکوفایی از درون و مقابله با تحریم های ظالمانه دشمن ، توجه به ظرفیت های داخلی و اقتصاد دانش بنیان است که این امر در صورت میسر شدن می تواند علاوه بر رفع نیازهای داخلی از خروج ارز جلوگیری نموده و حتی در موارد بسیاری ارزآوری مناسبی را نسیب کشور کند .

استان فارس و شهرستان شیراز که همواره با نام شهر علم و ادب در کشور شناخته می شود شاهد نوآوری و خلاقیت جوانان و نوجوانان برومند ایرانی در این خطه از سرزمین ایران می باشد .

در یکی از این موارد جوان برومند شیرازی موفق به طراحی و ساخت سامانه راکت هوشمند اطفاعء حریق شد .

این سامانه با تنظیم عملکرد درنقطه دلخواه حریق را مهار می نماید و ضمن پیشگیری از هدر رفتن مواد اطفاء حریق ، آتش را در نطفه خفه می کند .

به گفته طراح محصول این سامانه قادر است با توجه به نوع حریق و نسبت به شرایط محیطی از قبیل وزش باد ، رطوبت محیطی ، پوشش گیاهی و سایر موقعیت ها شیوه عملکرد متفاوتی را در اختیار کاربر قرار دهد و به بهترین نحو ممکن حریق را خاموش کند .

مخترع این سامانه با اشاره به دیگر ویژگی های منحصر به فرد محصول خود گفت : خودکار و هوشمند بودن ، سهولت در امور لجستیکی ، قابلیت تنظیم هوشمند ارتفاع ، قابلت استفاده در حریق های بیابانی ، جنگلی و مراتع و عدم آسیب رساندن موارد اطفایی به محصط ریست از جمله ویژگی های این محصول است که آن را بی نظیر کرده است .

نام:
ایمیل:
* نظر: