پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
مدیرکل کمیته امداد فارس خبر داد
مدیرکل کمیته امداد فارس از پرداخت ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد خبر داد.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمد بذرافشان در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر نیز جمع آوری کمک برای نیاز مندان در قالب همایش‌های فاطمی در حال انجام است و تاکنون نیز دو میلیارد و 500 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است.

بذرافشان بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته با آغاز رسمی جشن نیکوکاری که مراسم نمادین آن در روز 18 سافندماه در ناحیه آموزش و پرورش و مدرسه شاهد 14 انجام می‌شود امیدواریم 8 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس به تامین جهیزیه برای نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد اشاره کرده و گفت: امسال 5 هزار جهیزیه تقدیم زوجین جوان زیرپوشش شد که برای تامین آن بیش از 13 میلیارد تومان هزینه صرف شد.

بذرافشان بیان کرد: امسال طرح جدیدی را با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مؤسسه حضرت رقیه(س) برای تهیه جهیزیه برای زوجین جوان اجرا کردیم که در آن یک بسته  کامل شامل اجاق گاز، یخچال فریز، ماشین لباسشویی، اتوبخار، فرش، تلویزیون، کالای خواب و سرویس آشپزخانه ارائه شده و تاکنون 700 فقره این بسته توزیع شده و 300 فقره دیگر هم در هفته‌های آینده توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس ارزش ریالی هر کدام از این بسته‌های جهیزیه را بین شش تا هفت میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون در این بخش 13 میلیارد تومان به زوجین جوان کمک کرده‌ایم ضمن اینکه تلاش می‌کنیم که دیگر زوجین جوان در صف دریافت جهیزیه نمانند و البته به پسرانی که ازدواج می‌کنند نیز نفری یک میلیون تومان هدیه می‌دهیم.

وی همچنین از اعطای وام‌های ضروری به مددجویان خبر داد و گفت: در سال‌جاری 12 هزار و 500 فقره وام با اعتبار 23 میلیارد تومان را به مددجویان خود اعطا کردیم البته هنوز حدود پنج تا شش هزار نفر هم در نوبت دریافت وام هستند و تلاش می‌کنیم تا این رقم تا پایان امسال به صفر برسد.

پرداخت 91 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

بذرافشان از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خبر داد و گفت: در این صندوق تا سقف 5 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان اعطا می‌شود و تلاش می‌کنیم تا این مبلغ را در سال آینده به 10 میلیون تومان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد فارس به اعطای تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: تا امروز حدود 91 میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت شده است که بالغ بر 6 هزار نفر از این وام‌ها استفاده کرده‌اند که در این زمینه 32 درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: به طور کلی 12 هزار و 706 نفرهم در حوزه اشتغال و هم در حوزه آموزشی از این تسهیلات استفاده کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 32 رصد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس به اجرای طرح اکرام ایتام در این استان اشاره کرد و افزود: سرآمد اجرای این طرح در ماه رمضان امسال بود که اصحاب رسانه در این زمینه نقش بسیار بالایی داشتند و تنها در جشن رمضان از 30 شب برنامه تلویزیون ماه رمضان، 20 شب به این طرح اختصاص داشت و ماحصل آن جذب 16 هزار حامی شد.

وی همچنین اجرای موفق جشن عاطفه‌ها را از دیگر عملکردهای این اداره‌کل برشمرد و گفت: امسال این جشن را در قالب جشنواره برگزار شد و در طی آن 85 میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری که این رقم نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.

بذر افشان خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی سال گذشته 86 میلیارد تومان و امسال حدود 99 میلیارد تومان جمع‌آوری کردیم که این رقم نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

طرح‌های جدید کمیته امداد فارس در سطح ملی الگو شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های جدید در این استان، هدف از این اقدام را اعتمادافزایی نسبت به فعالیت‌های این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: در قالب طرح‌های جدید موضوع تامین مسکن برای مددجویان را دنبال کرده و به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طرح‌های نوآورانه ارائه شده از سوی استان فارس امروز در سطح ملی اجرایی شده و مورد توجه قرار گرفته است،خاطرنشان کرد: طرح حامیان بهشتی با همکاری صدا و سیماوبنیاد شهید،با هدف مشارکت خانواده‌های معظم شهدا در حمایت مادی و معنوی ازمددجویان اجرا شده است.

بذرافشان گفت:در استان فارس تعداد هزارخانواده معظم شهید در این طرح مشارکت کرده‌اند و امیدواریم با همراهی سایر رسانه‌ها شاهد افزایش این تعداد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه اجرایی شدن طرح حامیان آسمانی به ابتکار استان فارس بوده است افزود: با توجه به وجود 85 هزار حامی در طرح اکرام، طی یک برنامه ریزی زمینه‌ای برای مشارکت این حامیان در تامین واحدهای مسکونی برای مددجویان دنبال شد.

بذرافشان بیان کرد: با استفاده از ظرفیت حامیان طرح اکرام ایتام در استان فارس و با پرداخت ماهیان 20 هزار تومان از سوی این افراد، تاکنون بستر احداث 700 واحد مسکونی برای مددجویان در سطح استان فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح امدادگران دانش‌آموز نیز از سوی کمیته امداد فارس و با هدف افزایش سطح مشارکت در پرداخت صدقات و استفاده از این صدقات در تامین مسکن مددجویان دنبال و اجرایی شده است، گفت: در این طرح صندوق‌هایی طراحی و در اختیار دانش‌آموزانمدارس مناطق برخوردار شهرستان شیراز و استان فارس قرار گرفته و می‌گیرد تا با مشارکت دانش‌آموزان امکان تامین و احداث تعدادی مسکن برای مددجویان فراهم شود.

بذرافشان همچنین با بیان اینکه پس از تامین واحدهای مسکونی، دانش‌آموزانی که در این طرح همراهی کرده‌اندُ این واحدها را به مددجویان تحویل می‌دهند بیان کرد: در سال 95 بالغ بر 5 هزار و 562 فقره فعالیت در زمینه تامین مسکنمددجویان انجام و ثبت شده است.

وی افزود: ساخت 730 واحد مسکن روستایی، خرید و احداث 550  واحد مسکن شهری، تعمیر 2 هزار و 186 واحد مسکونی و تکمیل 1635 واحد مسکن شهری  و 465 واحد مسکن روستایی، در این بخش از فعالیت‌ها دسته بندی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین در نشست خبری خود از راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران خبر داد و گفت: این قرارگاه اهدافی مانند ازدواج، مسائل فرهنگی، درمان، اشتغال و مسکن مددجویان را پیگیری می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: