پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
توسط کمیته امداد خنج صورت گرفت
مدیر کمیته امداد خنج از پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی و خودکفایی به مددجویان این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ،احمد رستم‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام مددجویان و سایر اعضای خانواده آنان می‌توانند از تسهیلات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز بهره‌مند شوند.

وی افزود: توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی مددجویان بر اساس نیازسنجی، استعدادسنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد خنج توانمندسازی مددجویان را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: فقر باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود، یعنی نمی‌توان از رفع محرومیت سخن گفت و برای تأمین معیشت خانواده‌های نیازمند که ایجاد اشتغال نخستین گام برای این موضوع است، اقدامات لازم را انجام نداد.

وی با اشاره به وضعیت متفاوت خانواده‌های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد تصریح کرد: بر همین اساس توانایی و استعداد مددجویان موردبررسی قرارگرفته و آموزش و اشتغال آنان در این نهاد پیگیری می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: مشکل تأمین معیشت نیازمندان باید در یک برنامه مدون دنبال شود تا زمانی که خانواده مددجو درآمد نداشته باشد همچنان به کمک دیگران نیازمند خواهد بود، اما با ایجاد درآمد، استقلال معیشتی خانواده زیرپوشش، رقم می‌خورد. 

رستم‌پور با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی ازجمله برنامه‌های در اولویت این نهاد برای توانمندسازی مددجویان است، ادامه داد: به همین منظور امسال برای اشتغال‌زایی مددجویان زیرپوشش وام‌های چهار تا 30 میلیون تومانی با اولویت سرپرست خانوار و فرزندان مجرد آنان، اعطا شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه مددجویان می‌توانند از یک یا چند خدمت کمیته امداد به‌صورت متوالی، متناوب و یا فقط در یک مقطع خاص بهره‌مند شوند، افزود: فعالیت کمیته امداد در حوزه اشتغال و پایدارسازی مشاغل شامل شناسایی مهارت‌ها، هدایت شغلی، اشاعه فرهنگ کار، درآمد پایدار، فراگیری اشتغال در تمام بخش‌ها، افزایش سرانه درآمد، خدمات هدفمند و خودکفایی مددجویان می‌شود.

وی بابیان اینکه در سال جاری 170 طرح اشتغال‌زایی اجرا شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال 95 حدود 20 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی و امدادی پرداخت شده است که امید آن می‌رود که تا پایان سال، با همکاری بانک‌های عامل در این زمینه وام‌های ثبت‌نام‌شده و در نوبت دریافت را پرداخت کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: