شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس:
مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به ضرورت جهاد کبیر برای دانشجویان گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن در فارس برای نقش‌آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی آغاز به کار کرد.
 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مرتضی نوشاد اظهار داشت: با توجه به جایگاه بسیج دانشجویی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی که مهم‌ترین آن تحقق تمدن نوین اسلامی است، مدیریت علم و اقتصاد در این ناحیه قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن را شکل داد.

وی با بیان اینکه دو چالش بلند و کوتاه مدت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی وجود دارد، افزود: در چالش بلند مدت که تولید علم بومی است، بسیج دانشجویی به دنبال تحقق جنبش نرم‌افزاری است تا بتواند به سهم خود پایه‌هایی مستحکمی برای تمدن نوین اسلامی ایجاد کند.

نوشاد با معرفی اقتصاد به عنوان چالش کوتاه مدت مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اقتصاد به عنوان مهم‌ترین مسئله مردم مطرح است و هر کس باید به سهم خود در زمینه رفع این مسئله نقش‌آفرینی کند.

مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به تخصص و جوانی به عنوان دو ویژگی غالب در جریان دانشجویی، افزود: فلسفه شکل‌گیری قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن مواجهه تخصصی با مسائل بومی فارس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان است.

نوشاد با بیان اینکه قرارگاه شهید احمدی روشن مجموعه‌ای کاملا دانشجویی است، خاطرنشان کرد: برای فعال‌سازی این قرارگاه دو نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز به نام سجاد افروزه، دانشجوی اقتصاد و ملیحه جهان‌آرا، دانشجوی دکتری تخصص بیوتکنولوژی به ترتیب به‌عنوان دبیر و دبیر خواهر قرارگاه احمدی روشن معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیریت علم و اقتصاد بسیج دانشجویی رویکردی علمی و فارغ از هر گونه جهت‌گیری سیاسی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: بی‌شک اگر هم‌افزایی بین مجموعه‌ها به‌ویژه متخصصان دانشگاهی و مدیران اجرایی محقق شود می‌تواند برکات زیادی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد استان را به‌دنبال داشته باشد.

مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با دعوت از کلیه دانشجویانی که آبادنی ایران اسلامی را دغدغه دارند برای هکاری با دانشجویان عضو قرارگاه شهید احمدی روشن، گفت: امیدواریم همه دانشجویان با درک اهمیت فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی، تببین علمی آن در محیط‌های دانشگاهی و نیز تلاش برای کاهش وابستگی به غرب با پژوهش‌های مفید برای جامعه و رافع مسائل بومی را در دستور کار خود قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: